جریان اصلاحات برای کمک گرفتن از آمریکایی‌ها شرمسار نمی‌شوند

کدخبر: 2365516

استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: جناح اصلاح‌طلب ابایی ندارد از اینکه بخشی از توان خود را صرف حمایت از نیروهای فرامنطقه‌ای کند و هیچ احساس نامطلوبی هم نسبت به این موضوع ندارد.

محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به دلخوشی جریان اصلاحات به تیم «جو بایدن» در آمریکا، گفت: این واقعیت را باید بپذیریم که جناح اصلاح‌طلب ابایی ندارد از اینکه بخشی از توان خود را صرف حمایت از نیروهای فرامنطقه‌ای کند و هیچ احساس نامطلوبی هم نسبت به این موضوع ندارد.

کوشکی افزود: این جریان با خرسندی می‌گوید که تغییرات در خارج از مرزهای ایران می‌تواند بر توانمندی‌های ما تاثیر بگذارد.

وی افزود: ممکن است یک فعال یا جریان سیاسی از این مساله احساس شرمساری کند اما جریان اصلاح‌طلب نه تنها حس شرمساری ندارد بلکه افتخار هم می‌کند.

استاد دانشگاه تهران گفت: هرچند در کلان، قدرت‌های فرامنطقه‌ای تفاوتی میان نیروهای سیاسی ما قائل نمی‌شوند اما در حوزه رفتارهای تاکتیکی، به این تفکیک قائل هستند. یعنی دولت‌های فرامنطقه‌ای برای نفوذ بیشتر در جامعه سیاسی و اجتماعی ما، ممکن است از یک گروه سیاسی خاص در ایران حمایت کنند.

کوشکی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان قطعاً در انتخابات آینده از دوقطبی موافق-مخالف مذاکره استفاده خواهند کرد، گفت: خمیرمایه و راهبرد این جریان، همواره ایجاد دوقطبی در جامعه برای پوشاندن یک مساله و پررنگ نشان دادن مساله‌ای کم اهمیت‌تر است.

وی افزود: وحدت سیاسی در کشور در حوزه روابط خارجی خیلی به نفع جریان اصلاح‌طلب نیست چراکه این جریان حیات خود را در دوقطبی‌های دروغین و چند دسته کردن مردم می‌بیند.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها قطعاً از اینگونه دوگانه‌سازی‌ها در ایران استقبال می‌کند، گفت: دولت جدید آمریکا سیاست چنددسته شدن جامعه ایران در موضوع روابط خارجی را دنبال خواهد کرد و برای پیشبرد اهدافش از این تاکتیک استفاده می‌کند.

«خبرگزاری مهر»

ارسال نظر: