پاسخ ترور شهید فخری‌زاده را خواهیم داد

کدخبر: 2366333

رئیس‌جمهور با اشاره به ترور شهید «فخری‌زاده»، گفت: مسئولان پاسخ این جنایت را خواهند داد و مردم هم در دام توطئه‌های صهونیست ها نخواهند افتاد.

حسن روحانی رئیس‌جمهور امروز (شنبه 8 آذر) در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به ترور شهید محسن فخری‌زاده و به شهادت رسیدن این دانشمند هسته‌ای و دفاعی اظهار داشت: مردم عزیز کشورمان و مردم جهان در جریان یک اقدام تروریستی از سوی ایران‌ستیزان علیه یک پژوهشگر و یک دانشمند ایرانی بودند که اتفاقا در ماه‌های اخیر وقت خود را صرف مبارزه با کرونا و پژوهش‌ها و ساخت کیت‌های تشخیص قرار داده بود.

وی افزود: شهید فخری‌زاده برای خودکفایی کشور در حوزه دارو و تجهیزات بخش پژوهشی در وزارت دفاع را مدیریت می‌کرد و او کارهای زیادی را انجام داده و بخشی از نیازهای مردم را در زمینه مقابله با کرونا انجام داده و توانست کارهای خوبی را انجام دهد و دراختیار ما قراردهد.

روحانی گفت: ترور وحشیانه شهید فخری‌زاده نشان داد که دشمنان ما در هفته‌های پراضطرابی هستند؛ در این هفته‌ها آنها احساس می‌ کنند که دوران فشار آنها کم شده و شرایط جهانی در حال تغییر است و برای آنها این چند هفته هم است که حداکثر استفاده را از این روزها ببرند تا هم بتوانند شرایط نامطمئنی را در منطقه به وجود آورند و هم توجهات جهانی از ترور و ارعابی که در مناطق اشغالی به وجود آمده است را به سمت مشکلات و مسائل دیگر معطوف کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: همه اتاق‌های فکر و همه دشمنان ایران به خوبی بدانند که ملت ایران و مسئولین کشور شجاع‌تر و غیورتر از آن هستند که این اقدام جنایتکارانه را بی‌پاسخ بگذارند.

وی تأکید کرد: به موقع مناسب مسئولین مربوطه پاسخ جنایت آنها را جواب خواهند داد، ضمن اینکه ملت ایران هوشمندتر و حکیم‌تر از آن هستند که در دام توطئه صهیونیست‌ها بیفتند.

وی گفت: به نظر می‌رسد عده‌ای به دنبال ایجاد آشوب و بلوا هستند و بدانند که ما دست آنها از پیش خوانده‌ایم و آنها موفق نخواهند شد که به اهداف خبیثانه خود دست پیدا کنند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: رژیم صهیونیستی و آنهایی که ضد ایران هستند بدانند که مسیر توسعه و تحقیقات کشور با سرعت ادامه خواهد یافت و با از دست رفتن عزیزمان فخری‌زاده، فخری‌زاده‌های دیگر فراوان کمر همت را خواهند بست و در این صحنه وجود او که در جمع ما نیست جبران خواهد شد.

«خبرگزاری فارس»

ارسال نظر: