واکنش رئیسی به احتمال حضورش در انتخابات ۱۴۰۰

کدخبر: 2367097

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی روایتی از جلسه روز گذشته دانشجویان با رئیس قوه قضائیه را بازگو می‌کند. وی به پاسخ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به حضور احتمالی اش در عرصه رقابت‌های انتخاباتی نیز اشاره می‌کند: از ایشان خواستیم درمورد احتمال حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح دهند که با قدرت گفتند: "من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم. "

عصر روز گذشته همزمان با روز دانشجو، جمعی از فعالین دانشجویی کشور در نشستی با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه، نکاتی را مطرح کردند.

محمدپور، دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی روایتی از این جلسه را بازگو می کند.

وی در بخشی از مطلب خود با اشاره به اقدام رئیس دستگاه قضا تاکید می کند "امسال هم آقای رئیسی مثل سال گذشته در روز دانشجو، دیداری با دانشجوها داشتند که ما هم به نمایندگی از جنبش عدالتخواه دانشجویی در این دیدار شرکت کردیم. اینکه در این وضعیت کرونایی آقای رئیسی همچنان پیگیر جلسه با دانشجوها هستن واقعا جای امید دارد، آن هم درحالی که رئیس دولت پروتکل‌های بهداشتی را بهانه کرده و رئیس مجلس هم ظاهرا برنامه‌ای برای روز دانشجو نداشت."

محمد پور در ادامه مطلب خود به موضوع فیلمبرداری از جلسه دانشجویان با حجت الاسلام والمسلمین رئیسی می پردازد "از آقای رئیسی خواستیم فیلم کامل جلسه را در اختیار دانشجویان قرار دهند. ایشان گفتند مشکلی با انتشار محتوا ندارند اما با توجه به اینکه اسم برخی از افراد در سخنان دانشجویان آمده معذوریتی در این موارد وجود دارد.

این فعال دانشجویی در ادامه روایت خود از دیدار با رئیس دستگاه قضایی کشور به مطالبات این تشکل دانشجویی اشاره کرده و می گوید "اولین نکته‌ای که گفتیم پیرامون برنامه تحول دستگاه‌ قضایی بود.اقای رئیسی به توضیح این مسئله پرداختند که قبل از انتصاب به ریاست قوه برنامه خود را تقدیم رهبری کرده‌اند و این برنامه تا امروز ارتقا یافته و ابعاد جدید پیدا کرده‌است. برنامه مذکور چاپ شده و آماده انتشار است و طی روزهای پیش‌رو برای نخبگان ارسال خواهد شد و پس از آن انتشار عمومی پیدا می کند.

ما درمورد شفافیت گفتیم و اقای رئیسی به سامانه‌هایی که اخیرا در همین راستا راه اندازی شده اشاره کردند."

وی به پاسخ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی درباره حوادث آبان ماه نیز اشاره می کند " در مورد آبان و بی عملی قوه پرسیدیم. ایشان گفتند کمیته‌ای جهت محاکمه متخلفین وقایع آبان‌ماه تشکیل شده که هم‌اکنون در حال تحقیق است و ان‌شاالله با متخلفین برخورد خواهد شد."

محمد پور در بخش دیگری از این مطلب به مطالبات این دانشجویان در حوزه اسناد عادی و حمایت از سوت زنان پرداخته و تصریح می کند: درباره شعار دادن و عمل نکردن در حوزه‌های اسناد عادی و حمایت از سوت زنان و حمایت از کارگران گفتیم که در مورد اقداماتشان برای حل مسئله اسناد عادی سخن گفتند و تلاش هایشان برای برگزاری دادگاه‌های سیاسی را شرح دادند.

وی به پاسخ حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به حضور احتمالی اش در عرصه رقابت های انتخاباتی نیز اشاره می کند: از ایشان خواستیم درمورد احتمال حضورشان در انتخابات ۱۴۰۰ توضیح دهند که با قدرت گفتند: "من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی کنم."

محمدپور در پایان مطلب خود از رساندن نامه‌ اعاده دادرسی اهالی ده‌ونک به رئیس دستگاه قضا و قول وی برای پیگیری این پرونده خبر داد.

«خبرگزاری تسنیم»

ارسال نظر: