در گفت و گو با استاد روابط بین الملل دانشگاه «گیرسون» ترکیه بررسی شد:

اهداف و ابعاد ترور دانشمند برتر ایرانی

کدخبر: 2367213

دانشمند برجسته هسته‌ای ایران، در یک حمله تروریستی در حومه تهران ترور شد. مقامات ایران رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله می‌دانند و طبق گزارش های اولیه، دست داشتن رژیم صهیونیستی، توسط ایالات‌متحده آمریکا و سایر مقامات اطلاعاتی تایید شده است. در همین راستا کارشناسان در رابطه با اهداف آشکار و پنهان این حادثه تروریستی نظرات مختلفی را ابراز کرده اند.

نسیم آنلاین : دانشمند برجسته هسته‌ای ایران، در یک حمله تروریستی در حومه تهران ترور شد. مقامات ایران رژیم صهیونیستی را مسئول این حمله می‌دانند و طبق گزارش های اولیه، دست داشتن رژیم صهیونیستی، توسط ایالات‌متحده آمریکا و سایر مقامات اطلاعاتی تایید شده است. در همین راستا کارشناسان در رابطه با اهداف آشکار و پنهان این حادثه تروریستی نظرات مختلفی را ابراز کرده اند .

عباس کارا آغاچلی (Abbas Karaağaçlı) عضو هیئت علمی رشته روابط بین الملل دانشگاه گیرسون (Giresun) ترکیه در رابطه با شهادت محسن فخری زاده گفت: سالیان سال است رژیم صهیونیستی با دست آویز قرار دادن فعالیت های صلح آمیز ایران و تهدید نشان دادن این فعالیت ها در راستای تولید بمب هسته ای روند ترور دانشمندان هسته ای ایران را در پیش گرفته است. در همین چارچوب می توان گفت صهیونیست ها مدت طولانی به دنبال ترور یکی دیگر از دانشمندان مطرح هسته ای ایران به نام «محسن فخری زاده» بودند. صهیونیست ها پس از اظهارات «جو بایدن» مبنی بر احتمال بازگشت به توافق هسته ای با ایران با دوچندان کردن تلاش های خود برای عقیم ساختن فعالیت های هسته ای ایران برنامه ترور شخصیت های هسته ای ایرانی را دنبال کردند .

کارا آغاچلی کارشناس رادیو ترکی استانبولی معاونت برون مرزی صداوسیما افزود: به موازات این موضوع اهداف دیگری نیز در ورای این ترور نهفته بود. جلب رضایت سعودی ها یکی از اهداف این ترور به شمار می رود. از طرفی صهیونیست ها اهداف خود را در راستای ادامه سیاست ایجاد رعب و وحشت در منطقه نیز دنبال می کنند. این سیاست ساختاری رژیم صهیونیستی است. در حقیقت تروریسم در بطن جامعه و سیاست های اعمالی صهیونیست ها جای گرفته است. عمل تروریستی اخیر نیز بدون شک یا به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در هماهنگی با سرویس های اطلاعاتی تروریست ها صورت پذیرفته است .

عباس کارا آغاچلی با اشاره به بی اعتنایی ساختاری رژیم صهیونیستی به سازمان های بین المللی نیز گفت: در اینکه سازمان های بین المللی واکنشی جز سکوت به جنایت های رژیم صهیونیستی ندارند، شکی نیست ولی نباید فراموش کرد همان واکنش های ضعیفی نیز که نشان داده می شود با بی اعتنایی صهیونیست ها رو به رو می شود. صهیونیست ها با اتکا به بزرگترین حامی خود یعنی بزرگترین نماد استکبار جهانی آمریکا هر گونه عملی را مشروع می دانند و از عواقب آن نمی هراسند .

عباس کارا آغاچلی در پایان با اشاره به توطئه آمیز بودن این حمله تروریستی گفت: یکی از جنبه های این حمله تروریستی برهم زدن معادلات آتی در زمینه توافقات بین المللی است. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی در چارچوب این توطئه به دنبال عصبانی کردن ایران و واداشتن این کشور به واکنشی سخت است. رژیم صهیونیستی که از صحبت های جو بایدن مبنی بر احتمال بازگشت به توافق برجام می هراسد پیش دستی کرده و حتی احتمال این گونه توافق را نیز برنتابیده است. بدین صورت می توان گفت این حمله تروریستی آشکارا برای تحریک ایران صورت پذیرفته است .

ارسال نظر: