ایران منشا هیچ آسیبی به افغان‌ها نیست

سند جامع ایران و افغانستان احتمالا امروز نهایی می‌شود

کدخبر: 2367470

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: سند راهبردی ایران و افغانستان پنج بخش دارد که چهار بخش آن نهایی شده و فقط بخش امنیتی این سند مانده است که به‌زودی نهایی می‌شود.

معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان گفت: سند راهبردی ایران و افغانستان پنج بخش دارد که چهار بخش آن نهایی شده و فقط بخش امنیتی این سند مانده است که به‌زودی نهایی می‌شود .

عباس عراقچی شنبه‌شب در حاشیه سفر به کابل و دیدار با مقامات عالی‌رتبه افغانستان درباره اهمیت رایزنی‌های فشرده دو کشور تصریح کرد، ایران و افغانستان دو کشور همسایه هستند و منافع و نگرانی مشترک دارند .

معاون سیاسی وزیر خارجه افزود، افغانستان درگیر مشکلات متعدد بوده است و همواره مردم و دولت ایران در کنار مردم و دولت افغانستان هستند .

عراقچی خاطرنشان کرد، این همراهی نشان می‌دهد صلح و ثبات در افغانستان، صلح و ثبات در ایران بوده و رفاه و پیشرفت مردم افغانستان ارتباط مستقیم با پیشرفت مردم ایران دارد و این یک واقعیت راهبردی است .

معاون سیاسی وزیر خارجه اظهار کرد، فکر می‌کنم همه مردم افغانستان اذعان دارند که منشاء مشکلات این کشور در 40 سال گذشته از جاهای مختلف و جانب کشورهای دیگر بوده است .

معاون سیاسی وزیر خارجه گفت، آسیب‌هایی که افغانستان در 40 سال گذشته خورده، هیچ کدام از ناحیه ایران نبوده است .

عراقچی با بیان اینکه برای رایزنی درباره سند جامع راهبردی بین ایران و افغانستان به کابل سفر کرده است ابراز امیدواری کرد، این دور از مذاکرات در کابل، دور پایانی باشد، چرا که پیشرفت‌های خوبی درباره این سند حاصل شده است .

معاون سیاسی وزیر خارجه با بیان اینکه امیدواریم امروز جمع‌بندی نهایی درباره سند جامع راهبردی انجام شود اظهار کرد، سند جامع راهبردی چشم‌انذار روابط بلندمدت ایران و افغانستان را ترسیم و اصول این روابط مشخص می‌کند و نقش مهمی در تحکیم روابط دو کشور دارد .

عراقچی همچنین درباره برخی اظهارنظرها در زمینه مکان مذاکرات صلح افغانستان در دوحه گفت، مذاکرات صلح افغانستان در دوحه، مذاکراتی بین خود افغا‌ن‌هاست و کشوری نباید در جزئیات آن دخالت کند و محل مذاکرات در حالت ایده ‎ آل باید در داخل افغانستان باشد و البته فقط افغان‌ها در این زمینه تصمیم می‌گیرند

«ایران پرس»

ارسال نظر: