اخبار آرشیوی

کدخبر: 244762

سید مرتضی نبوی در گردهمایی اصولگرایان با عنوان "بصیرت درانتخابات": گروه انحرافی در کشور با پشتوانه برخی محافل داعیه یک دین جدید را دارد/ ممکن است این گروه برای ورود به عرصه انتخابات برنامه داشته باشند، که نباید از آن غافل بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این گردهمایی که شامگاه چهارشنبه برگزار شد افزود: این گروه ضمن داشتن ارتباطات برون مرزی به عنوان عوامل نفوذی در جامعه فعالیت کرده و می‌توانند در جامعه و ارکان حکومت اختلاف و شکاف ایجاد کنند.
مهر گزارش داد: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروه انحرافی در کشور با پشتوانه برخی محافل داعیه یک دین جدید را دارد. سید مرتضی نبوی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی اصولگرایان با عنوان " بصیرت درانتخابات " اظهار داشت: بجز جریان فتنه سال 88 امروز مردم با یک گروه انحرافی در کشور مواجه هستند. وی عنوان کرد: دامنه این گروه خیلی وسیع نیست چون دیرآمده بودند و زود هم می خواستند بروند با عجله دست شان به لحاظ فکری، اقتصادی، دینی و غیره برای مردم رو شد، خوشبختانه تا حدی خطر این گروه برای مردم روشن گردید البته نباید توطئه ها را دست کم گرفت. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به تشریح خطر این گروه انحرافی اشاره کرد و افزود: این گروه با فتنه گران سال 78 و 88 یک تفاوت اساسی دارد مواضع آنان بیشتر سیاسی بود یعنی دنبال این بودند که اسلامیت را از کنار جمهوریت بردارند همینطورولایت فقیه نباشد یا اگر هم باشد به یک مقام تشریفاتی تبدیل شود و در نهایت کاری به دین و دیانت نداشتند. وی افزود: گروه انحرافی با یک پشتوانه جهانی داعیه یک دین جدید داشته یعنی احساس می کند نسل جوان و جامعه تعلق خاطر به معنویت دارند. نبوی گفت: این دین، دینی نیست که این انقلاب را برپا کرد، این دین یک نوع صوفی گری و درویشی است و در سطح دنیا جایگاه دارد. وی همچنین با اشاره به اینکه دین های ساختگی در دنیا افزایش یافته اما چارچوب معینی ندارند، افزود: در ادبیات این جماعت معنویت، انتظار، امنیت، صلح جهانی و عدالت وجود دارد و در اظهارات گروه انحرافی می توان این موارد را مشاهده کرد. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: این دین به اسم سنت گرایی در سطح دنیا پایگاه دارد، سنت گرایی که خود را مقابل مدرنیته می داند در عین حال برای هیچ قدرتی هیچ خطری ندارد. وی عنوان کرد: در گفتمان گروه انحرافی باستان گرایی و مکتب ایرانی مطرح است و از دیدگاه این گروه شرعیت، ولایت فقیه و مرجعیت جای ندارد. نبوی افزود: این گروه ضمن داشتن ارتباطات برون مرزی به عنوان عوامل نفوذی در جامعه فعالیت کرده و می توانند در جامعه و ارکان حکومت اختلاف و شکاف ایجاد کنند. وی همچنین با اعلام اینکه گروه انحرافی مرتب اختلاف در جامعه ایجاد می کند، گفت: درآوردن صدای مراجع عظام تقلید، روحانیون، خانواده های شهدا و دست اندازی در منابع اقتصادی کشوراز دیگر اقدامات این گروه است. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اینکه این گروه پایگاه اجتماعی در جامعه ندارند، یادآورشد: برای ورود به عرصه انتخابات ممکن است برنامه داشته باشند، نباید غافل بود.
ارسال نظر: