شهردار مشهد: شهرداری برای تأمین هزینه‌ها ناگزیر به تراکم‌فروشی است

کدخبر: 893109

صولت مرتضوی افزود: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان یارانه به بخش اتوبوسرانی می‌دهیم و این میزان هزینه برای شهرداری سنگین است/ هزینه‌های برگزاری اعیاد بسیار کمتر از هزینه‌های مربوط به افزایش بلیط اتوبوس است

سیدصولت مرتضوی، شهرداری مشهد صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: هزینه مدنظر شهرداری برای برگزاری اعیاد نیمه شعبان در مقایسه با موضوع افزایش قیمت بلیط بسیار اندک است. ما نزدیک به 200 میلیارد تومان یارانه به اتوبوسرانی می‌دهیم که این رقم با هزینه اعیاد کاهش نمی‌یابد.

وی تصریح کرد: شهرداری نسبت به اعیادی مانند نیمه شعبان رسالت‌هایی دارد که بعید است کسی با آنها مخالف باشد.

مرتضوی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به شهروندان مشهدی در روز نیمه شعبان رایگان است، ادامه داد: باید این خبر خوش را به اطلاع برسانم که بخش حمل و نقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس در این روز به‌طور رایگان به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

شهردار مشهد با اشاره به هزینه‌های مربوط به ناوگان اتوبوسرانی این شهر گفت: هم‌اکنون هزینه تمام‌شده هر تراکنش اتوبوس در بخش خصوصی 500 تومان و در بخش دولتی 800 تومان است و بر این اساس در حال حاضر برای هر تراکنش 150 تومان به بخش خصوصی و 500 تومان به بخش دولتی می‌دهیم که میانگین این ارقام 325 تومان است.

وی در ادامه افزود: این میزان هزینه برای شهرداری سنگین است، لذا این نهاد ناگزیر است برای تأمین هزینه‌ها به امور غیرمطلوبی مانند تراکم‌فروشی به سراغ واسطه‌ها و بازارگردان‌ها که به نظام ربوی دامن می‌زنند، برود.

مرتضوی تصریح کرد: من صادقانه تمامی مسئولیت افزایش قیمت بلیط اتوبوس‌ها را می‌پذیرم و هیچکس هیچ مسئولیتی در این زمینه ندارد.

شهردار مشهد در خاتمه با بیان اینکه در حال حاضر متولیان شهرداری تصمیم به افزایش نرخ بلیط مترو ندارند، اظهارداشت: به مردم شریف مشهد عرض می‌کنم که نوکران شما در شهرداری دست نیاز به سوی‌تان دراز کرده‌اند و از شما کمک می‌خواهند تا براین اساس بتوانیم بهتری داشته باشیم.

ارسال نظر: