عارف: نقد مشفقانه را یک ضرورت می‌دانیم

کدخبر: 895142

رئیس بنیاد امید ایرانیان در مراسم آغاز به‌کار شعبه فارس این بنیاد در شیراز افزود: اجماع رمز موفقیت در صحنه‌های سیاسی است/ باید بدون برخورد احساسی سهم بانوان را در مدیریت میانی به بالا دنبال کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرضا عارف در این مراسم در تالار احسان شیراز بیان کرد: مردم با حضور خود در 24 خرداد سال گذشته بار دیگر وفاداری خود را علی‌رغم مشکلات و بی مهری‌های هشت ساله به نظام و انقلاب نشان دادند.

وی به محورها و رویکردهای اصلاح‌طلبی اشاره و عنوان کرد: منش اصلاح‌طلبی به ما اجازه نمی‌دهد که در صحنه‌ها حضور نداشته باشیم، یک اصلاح‌طلب نمی‌تواند از مسئولیتی که به عهده‌اش گذاشته‌اند شانه خالی کند و این گفتمان ما را به پذیرفتن مسئولیت‌ها وادار می‌کند که بر این اساس نوع حضور در شرایط زمانی متفاوت است.

عارف با بیان اینکه جوهره اصلی نظام ما مردم‌سالاری دینی بود و این جوهره پایه گفتمان اصلاحات را شکل داد، گفت: بنیاد امید ایرانیان در راستای رسیدن به چالش‌ها و ارائه حل مشکلات راه‌اندازی شد، بنیاد امکان جذب جوانان را در ابتدا نداشت که پس از بحث‌های مفصل و طولانی با نخبگان و به خصوص جوانان داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در شرایط فعلی کشور ضرورت ایجاد یک تشکل فراگیر در چارچوب اصلاح‌طلبی و غیرسیاسی احساس می‌شود.

وی همچنین سه مؤلفه خرد، عقلانیت و اخلاق‌مداری را مهمترین ویژگی‌های این بنیاد برشمرد.

بنیاد امید ایرانیان باید نقش اتاق فکر را در استان‌ها دنبال کند

رئیس بنیاد امید ایرانیان اضافه کرد: بنیاد امید ایرانیان باید نقش اتاق فکر را در استان‌ها دنبال کند؛ چرا که نهادهای راهبردی و فراسیاسی در جهت تأثیرگذاری برای تمامی گروه‌های کشور است.

عارف رمز موفقیت در صحنه‌های سیاسی و غیر از آن را اجماع دانست، گفت: نقد مشفقانه را یک ضرورت می‌دانیم اما قبل از نقد دولت باید برادری خود را به دولت نشان دهیم.

وی همچنین با اشاره به کاهش نرخ مشارکت زنان در عرصه اقتصاد گفت: نرخ مشارکت زنان کشور ما در عرصه اقتصادی در سال 92 نسبت به سال 91 به کاهش 1.3 درصدی رسیده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان بیان کرد: باید بدون برخورد شعاری و احساسی نحوه افزایش مشارکت و سهم بانوان را در مدیریت میانی به بالا دنبال کنیم که این جزء اولویت‌های بنیاد است.

ارسال نظر: