آیت‌الله خاتمی: ولایت محور اعتدال است و اعتدال را به ولایت می‌شناسیم

کدخبر: 895216

عضو خبرگان رهبری در حرم شاهچراغ(ع) افزود: رفتار و عملکرد افراد را با ولایت محک می‌زنیم/ مردم ما در دی‌ماه ۸۸ با حمایت از ولایت اعتدال خود را نشان دادند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید احمد خاتمی در حرم شاهچراغ(ع) با بیان اینکه در تمام کتب آسمانی ولادت موعود وعده داده شده است، عنوان کرد: تولد امام زمان(ع) جلوه‌ای از تحقق وعده‌های خدا است که ما باور کنیم با خدا بودن مشکلی را پیش نمی‌آورد.

وی در ادامه با پیام برپایی جشن‌های نیمه شعبان را بیعت امام زمان(ع) ذکر و خاطرنشان کرد: افرادی که در مجالس شادی امام عصر(عج) حضور می‌بایند نشان می‌دهند که از ایشان غافل نیستند. انتظار منجی همان انتظار گستردگی دین است. بیعت با دین به این معنا است که دین و آئین نامه زندگی خود را بفهمیم و این همان است که رهبری از آن به عنوان سبک زندگی یاد می‌کند. باید تلاش کنیم تا دریابیم که دین الهی در عرصه‌های فردی، اجتماعی و سیاسی چه دستوراتی را بیان کرده که در این مقوله فهم دین و اقامه آن بسیار ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه به برکت خون شهدا حکومت 57 ساله پهلوی‌ها از میان رفت و دین، قرآن و قانون اساسی بر جامعه حاکم شد، اضافه کرد: شهیدان ما نیز انتظار داشتند که حکومت دینی در اختیار دین قرار گیرد که بیعت با دین یعنی استقامت و عمل کردن به تمامی فرامین دینی. در عرصه فردی باید رفتارمان دینی باشد و در عرصه خانوادگی نیز با خانواده دینی باشیم.

آیت‌الله خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به تهاجم فرنگی دشمن با شبکه‌های ماهواه‌ای اشاره و عنوان کرد: شبکه‌های ماهواره‌ای بیگانه صرف نظر از ماموریت براندازی نظام، ماموریت دین براندازی، اخلاق براندازی و عفت براندازی را دارند و می خواهند یک نسل را استحاله کنند.

وی با تصریح بر اینکه ولایت در کشور ما محور همه چیز است، گفت: محور اعتدال هم ولایت است و ما اعتدال را به ولایت می‌شناسیم به‌گونه‌ای که در فتنه سال 88 عده‌ای افراطی و عده‌ای تفریطی بودند اما مردم ما در دی همان سال با حمایت از ولایت اعتدال خود را نشان دادند.

امام جمعه موقت تهران در خاتمه سخنان خود با بیان اینکه رهبری وابسته به هیچ جناح و فردی نیست اما رفتار و عملکرد همگان را با ولایت محک می‌زنیم، تصریح کرد: اکثریت مردم ما ولایی بوده و هستند و اینکه کسانی بخوهند رهبری را در یک جناح خاصی قرار دهند سخن درستی نگفته‌اند و سخن درست این است که در عمل ولایی باشیم و تنها ولایی در شعار بودن کافی نیست.

ارسال نظر: