امیر سیاری: ناوگروه نیروی دریایی عمان صبح امروز در بندرعباس پهلو گرفت

کدخبر: 896260

فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری از همایش بررسی اهمیت سواحل مکران خبر داد و گفت: سواحل مکران دروازه طلایی ایران و مهمترین مرز دریایی کشور است

به گزارش خبرنگار «نسیم» مهمترین محورهای سخنان امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری بدین شرح است:

-سواحل مکران دروازه طلایی ایران و مهمترین مرز دریایی کشور است. از این سواحل می‌توانیم مستقیم با قطب جنوب ارتباط داشته باشیم . از سال 87 در سواحل مکران استقرار پیدا کردیم .

-دولت آبادانی در سواحل مکران را در دستور کار دارد و کارگروه توسعه این سواحل نیز به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تشکیل شده است .

-باید برای دفاع از منافعمان دارای اقتدار دریایی باشیم که امروز این اقتدار دریایی وجود دارد. در روزهای 28 و 29 خرداد، همایش بررسی اهمیت سواحل مکران با سخنرانی رییس مجلس در منطقه دوم دریایی در جاسک برگزار می‌شود

-برخی شایعات مبنی بر ناامن بودن سواحل مکران جنگ روانی است. با حضور نیروی دریایی ارتش ضریب ایمنی این منطقه بالاتر می‌رود .

میزان حضورمان در آبهای آزاد دنیا را افزایش خواهیم داد

- ناوگروه نیروی دریایی عمان در منطقه یکم دریایی و در جهت افزایش همکاری‌ها و تبادل اطلاعات، ناوگروه نیروی دریایی عمان ساعت 10 صبح امروز پهلو گرفته است.

.

.

.

ادامه دارد

ارسال نظر: