پژمان‌فر: ارائه مجوز به فیلم‌های حامی فتنه ۸۸ خارج از وظیفه ذاتی وزارت ارشاد است

کدخبر: 897544

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» گفت: سازنده فیلم‌های "عصبانی نیستم" و "قصه‌ها" چارچوب نظام زیر پا گذاشته‌اند/ از متولیان صدور مجوز انتشار به کتاب "ایران در گذر روزگاران " توضیح خواسته‌ایم

نصرالله پژمان فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» در جهت ارائه مجوز به اکران فیلم حامی فتنه 88 گفت: ارائه مجوز به فیلم‌های حامی فتنه کار صحیحی از کسی که متولی یک دستگاه است، نیست.

وی در ادامه بیان کرد: متولیان دستگاهها به دلیل این که خط قرمز‌هایی را برای سازمان و دستگاههای خود تعریف می کنند لذا نادیده گرفتن خط قرمزها نشان‌گر این است که در مجموعه وزرات ارشاد تمام تلاش‌ها برای حمایت از سازنده فیلم است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: متولیان دستگاه‌ها باید در تمامی مراحل از مجوز تا تأیید و اکران فیلم‌ها دقت لازم را داشته باشد تا فیلم‌ها در چارچوب نظام ساخته شود.

وی در ادامه افزود: سازنده فیلم‌های " عصبانی نیستم " و " قصه‌ها " چارچوب نظام را زیر پا گذاشته است و به نظر من وزارت ارشاد نباید در جهت ارائه مجوز به این گونه فیلم‌ها ورود پیدا کند.

عضو کمیسیون فرهنگی با بیان این مطلب که " ایوبی " انسان با درایتی است کاری را انجام نخواهد داد تا تعاملاتش با مجلس ضعیف شود، اظهار داشت: اگر وزرات ارشاد و تیم آقای ایوبی این اقدام را انجام دهند مجلس در جهت وظیفه نظارتی خود در این خصوص ورود پیدا خواهد کرد.

پژمان فر در ادامه یادآور شد: کمیسیون فرهنگی از متولیان امر ارائه مجوز انتشار به کتاب " ایران در گذر روزگاران " توضیح خواسته است و اگر اعضا از توضیحات قانع نشوند حتما در این خصوص وظایف قانونی خود را انجام خواهد داد.

وی افزود: ارائه مجوز به انتشار کتاب " ایران در گذر روزگاران " بازی در فضای دیگری است و وزرات ارشاد در این خصوص از وظایف ذاتی خود خارج شده است.

پژمان‌فر تأکید کرد: متاسفانه در وزارت ارشاد شاهد هستیم در بخش ‌هایی از این وزراتخانه اتفاقاتی بدون اینکه بتوانند از آن دفاع کنند رخ می‌دهد که مجلس با دقت موضوعات و رخدادها را رصد می‌کند و به متولیان مربوطه تذکر می‌دهد و اگر به تذکرات عمل نشود نمایندگان طرح سوال از متولیان امر را در صحن علنی مطرح خواهندکرد.

ارسال نظر: