رئیس سازمان استاندارد: شهرداری‌ها پیش از راه‌اندازی وسایل تفریحی نظر ما را جویا شوند

کدخبر: 899688

نیره پیروز بخت افزود: بررسی استاندارد وسایل شهربازی‌ها به شرکت‌های بازرسی برون‌سپاری شده و ما گزارش‌های این شرکت‌ها را به دقت بررسی می‌کنیم/ ما تنها وظیفه تشخیص استاندارد را برعهده‌ داریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، پیروزبخت در جریان افتتاح آزمایشگاه استاندارد در شهرستان نیشابور در جمع خبرنگاران گفت: اداره ملی استاندارد در تلاش است آزمایشگاه‌ها تنها در مراکز استان متمرکز نباشد و به شهرستان‌ها نیز منتقل شود. در رابطه با استاندارد وسایل شهربازی، این اداره کار را به شرکت‌های بازرسی برون‌سپاری کرده و گزارش‌های این شرکت‌ها به ما کاملا جدی گرفته می‌شوند. ما به‌عنوان تشخیص‌دهنده کیفیت و شهرداری‌ها به‌عنوان مسئولین ساخت و یا مجوز دهنده شهر بازی‌ها در این گونه حوادث تأثیرگذار هستیم، ما وظیفه تشخیص استاندارد را بر عهده‌داریم اما متأسفانه در مواردی مشاهده کرده‌ایم که شهرداری از اداره استاندارد برای وسایل بازی نصب‌شده استعلام نگرفته است.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: از شهرداری‌ها می‌خواهیم قبل از راه‌اندازی این‌گونه دستگاه‌ها نظر این اداره را کسب کنند، باید در قدم اول شرکت‌های بازرسی کننده را مدیریت کنیم تا آن‌ها این موضوعات را باقدرت مدیریت کنند.

گفتنی است، آزماشیگاه تخصصی شیرآلات صبح امروز با حضور رئیس سازمان ملی استاندارد در شهرستان نیشابور افتتاح شد.

ارسال نظر: