آیت‌الله مکارم شیرازی: آمریکا و اروپا پول می‌دهند تا مسلمانان به جان هم بیفتند

کدخبر: 906241

این مرجع تقلید ادامه داد: در چنین شرایطی آیا علمای اسلام نباید هشدار بدهند و بیدارگر باشند و جهان اسلام را از خطر تکفیری‌ها باخبر کنند تا آنها عقب‌نشینی کنند؟

به گزارش «نسیم»، آیت الله مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری برای اسلام و مسلمانان، با اشاره به اینکه در تمام کشورهای اسلامی آتش جنگ میان برادران مسلمان ایجاد شده است تصریح کرد:امروزیکی از بحرانی ترین شرایط تاریخ اسلام در 1400 ساله پدید آمده است.

آیت الله مکارم شیرازی ریشه این تحرکات را جهل- هواپرستی و تحریکات دشمنان اسلام دانست و افزود: در شرایط فعلی خون مسلمانان حتی کودکان بدست افراد ظاهرا مسلمان در کشور هایی مثل عراق و سوریه ریخته می شود و آثار اسلامی،خانه ها و مراکز بنیادی جامعه اسلامی تخریب می شود و حتی اگر این آتش ها خاموش شود دهها سال طول می کشد تا این خرابی ها برطرف شود.

وی به خطر تجزیه این کشور ها هشدار داد و گفت: آنها می خواهند با تجزیه این کشور ها،کشور کوچک و نوکر خود ایجاد کنند.

آیت لله مکارم شیرازی با اشاره به آتش افروزی های انجام شده در عراق، سوریه، افغانستان و پاکستان تاکید کرد: ابزار این آتش افروزی ها همین تکفیری ها هستند و مشکل مهم این است که آنها ماهیت اسلام را ماهیت تکفیری معرفی می کنند.

وی افزود: آنها به پیشرفت اسلام ومسلمین ضربه زده اند و این ضربه تنها به عقاید اسلامی نیست بلکه به فروغ دین هم ضربه زده ا ند، تا حدی که بدترین صورت فحشا را به نام جهاد تبلیغ می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی که خود مبدع برگزاری کنگره بین المللی خطر جریان های تکفیری است به اهداف برگزاری آن اشاره کرد و گفت: هدف اول ما ، اجماع علمای اسلام علیه تکفیری هاست تا ساده لوحان فریب نخورند .

وی افزود:هدف دوم از برگزاری این کنگره آن است که به دنیا ثابت کنیم تکفیری ها مسلمان نیستند و اسلام را عرضه نمی کنند چرا که اسلام دین محبت و مرحمت است.

آیت الله مکارم شیرازی به یک نکته بسیار مهم اشاره کرد و گفت: امروز دشمنان اسلام کنار گود نشسته اند و ما مسلمانان را به جان هم انداخته اند و خودشان در سایه امن زندگی می کنند.

وی خاطر نشان کرد: آمریکا و اروپا پول می دهند آن هم از جیب برخی کشورهای اسلامی تا مسلمانان به جان هم بیفتند.

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در چنین شرایطی آیا علمای اسلام نباید هشدار بدهند و بیدارگر باشند و جهان اسلام را از خطر تکفیری ها باخبر کنند تا آنها عقب نشینی کنند.

آیت الله سبحانی دبیر علمی این کنگره هم که در این جلسه حضور داشت به مقایسه تکفیری های دوران اسلام و امروز اشاره کرد و گفت: تکفیر های زمان صدراسلام جاهل بودند و از روی عقیده ایی که فکر می کردند درست است می جنگیدند در حالیکه تکفیری های امروز رادشمنان درست کرده اند و از روی دستور و به صورت سازماندهی شده می جنگند.

دبیر اجرایی کنگره بین المللی خطر جریانهای تکفیری علیه اسلام و مسلمین هم گفت : این کنگره آذر امسال با حضور 200 نفر از علمای اسلامی در قم برگزار می شود.

آقای علیزاده موسوی از برگزاری چند پیش نشست در سوریه و پاکستان و دیدار با سید حسن نصرالله هم خبرداد و گفت : تا امروز 529 مقاله از جلسه 70 مقاله سفارشی و 60 مقاله خارجی به دبیر خانه ارسال شده است

ارسال نظر: