نماینده کرمانشاه در مجلس: ۴.۵ میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم

کدخبر: 911638

مصری افزود: همه مسئولان استان رویکرد جناحی و سیاسی را کنار بگذارند و درصدد ایجاد شغل برای جوانان بیکار باشند/ فرهنگ مهارت‌آموزی ترویج شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، عبدالرضا مصری، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران عنوان کرد: متاسفانه امروزه مهارت و فرهنگ استاد شاگردی را از یاد برده‌ایم و اغلب خانواده‌ها به دنبال مدرک‌گرایی هستند. در کشور مدرک فراوان است اما بیکاران زیادی داریم. بازار هم متناسب با تعداد فارغ‌التحصیل تنظیم نشده به طوری که با وجود مدرک فراوان مهارت بسیار کم است . من مخالف تحصیلات نیستم اما تحصیل باید در جهتی باشد که فارغ‌التحصیلان بیکار نمانند. تحصیلکرده‌های ما دیگر حاضر به شاگردی و حضور در مشاغل سطح پایین نیستند و این در حالی است که فرد مهارت‌آموخته درآمدی بالاتر از یک کارمند دارد . اکنون 4.5 میلیون نفر بیکار فارغ‌التحصیل داریم. حتی اگر تمام دولت از رئیس جمهور تا رده‌های پایین برکنار شده و اینها استخدام شوند تنها دو نیم میلیون نفر استخدام شده و دو میلیون نفر بیکار دیگر داریم.

مصری مسئله اصلی استان کرمانشاه را اشتغال دانست و گفت: هیچ خانواده‌ای نیست که چند تحصیلکرده بیکار نداشته باشد. بیکاری افسردگی و نگرانی می‌آورد. جوانان ما برای نیفتادن در دام شیطان و مشکلاتی ناشی از آن نیاز به تشکیل خانواده دارند اما به دلیل نداشتن شغل این اتفاق نمی‌افتد . خداوند خطبه عقد را طوری گذاشته که جاری کردن آن یک دقیقه طول نمی‌کشد اما خانواده‌ها با شرایط سختی که ایجاد می‌کنند مانع از ازدواج جوانان شده و راه شیطان را باز می‌کنند.خانواده‌ها کمک کنند جوانان ازدواج کنند که معضلی بر بیکاری آنان اضافه نشود .

ارسال نظر: