امام جمعه اردبیل: هزینه‌های انتخاباتی به آسیب‌شناسی نیاز دارد

کدخبر: 914910

آیت‌الله سید حسن عاملی در دیدار با خبرنگاران گفت: اصلی‌ترین حق مردم این است در حساس‌ترین مرکز تصمیم‌گیری کشور انسان‌های شایسته قرار بگیرند/ ارزش خبرنگار نباید با مسائل مادی سنجیده شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله سید حسن عاملی شب گذشته در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه اردبیل گفت: شما خبرنگاران باید به قداست مسئولیت خود اعتقاد داشته باشید چراکه پیامبر(ص) نیز به کار و رسالت خود اعتقاد راسخ داشت و طبیعی است که در جامعه بدون مطبوعات واهمه قدسی وجود نخواهد داشت و این در حالی است که این واهمه قداست خاصی در روند کار و عملکرد مسئولان و افراد جامعه دارد . تمام فکر خبرنگاران باید مصالح کلان کشور، جامعه و مردم باشد و تهیه یک گزارش خوب از سوی خبرنگار و رسانه‌ای شدن آن می‌تواند جلوی بسیاری از خطرها و مشکلات را گرفته و برای جامعه مفید واقع شود .

آیت‌الله عاملی گفت: به دلیل اینکه خبرنگاری خطاب به مسئله، فرد یا جریانی است، مسئولیتی حساس به شمار می‌رود و اگر در آن حساسیت به خرج داده نشود ممکن است باعث بروز اغتشاش در فضای جامعه شود. خبرنگاری سنگر مبارکی است و خبرنگار باید پیمان مبارکی را امضا کرده و بعد وارد عرصه اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شود چراکه در این صورت است که می‌تواند دفع‌کننده خطرها از میهن خود و تاثیرگذار در تصمیم گیری‌ها باشد .

ارزش خبرنگار نباید با مسائل مادی سنجیده شود بلکه خبرنگار خادم ملت است و باید واقعیت‌ها را بدون کم و کاست و تحریف انعکاس دهد . خبرنگار نباید از گرایشات چپ و یا راست باشد، بلکه وی باید خود را از مردم بداند و مشکلات مردم را بررسی و پیگیری کند. خبرنگار باید این مهم را درک کند که استخدام کلمات سهل نیست و باید جنبه های هنری، زیبایی و بافت کلمات منزه باشد تا جملات فاخری در اخبار مشاهده شود .

عاملی همچنین داشتن معلومات فراوان از سوی خبرنگاران و به کارگیری الفاظ و کلمه‌های مناسب و تاثیرگذار در جای خود هنگام تنظیم اخبار و تهیه گزارش‌ها را موضوع مهم دیگر در کار حرفه‌ای خبرنگاری دانست و خاطرنشان کرد: وقتی انسان یک گزارش را که هنرمندانه و با استفاده از واژه‌های مناسب و تاثیرگذار تهیه شده است می‌خواند از خواندن هر سطر آن لذت می‌برد .

وی با اشاره به اینکه یکصد و شصت و دومین کانال ماهواره‌ای فارسی زبان اخیرا راه‌اندازی شد، افزود: مقایسه تعداد جمعیت فارسی زبان در جهان با این تعدادکانال مخصوص برای افراد فارسی زبان نشان می‌دهد که دشمنان در عرصه جنگ نرم رسانه‌ای حساب ویژه‌ای را برای ایران اسلامی باز کرده‌اند . با اینکه تعداد زیادی نیز از جمعیت جهان مالزیایی صحبت می‌کنند، چرا این تعداد شبکه‌ برای آنها ایجاد نمی‌شود.

ارسال نظر: