رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران: مدیریت هوشمند در حوزه اجتماعی نیاز کنونی کشور است

کدخبر: 916395

حسن موسوی چلک گفت: رسانه‌‌های غربی با پرداختن به شادی‌های آنی و زودگذر، هویت ما را هدف قرار داده‌اند و ما هنوز نتوانسته‌ایم ساز و کاری از جنس فرهنگ در مقابله با آن طراحی کنیم

به گزارش خبرگزاری «نسیم» سید حسن موسوی چلک صبح امروز در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان گناباد گفت: امروز بیش از هرچیز مسائل و مشکلات اجتماعی امنیت ما را مورد هدف قرارداده و اگر در برنامه ششم توسعه به این حوزه توجه جدی نشود، با مشکلات اساسی روبرو می‌شویم. رسانه های غربی با پرداختن به شادی‌های آنی و زودگذر، هویت ما را هدف قرار داده‌اند و ما هنوز نتوانسته‌ایم ساز و کاری از جنس فرهنگ در مقابله با آن طراحی کنیم .

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی پرداختن به مسائل اجتماعی در سند پنج ساله ششم را امری ضروری دانست و گفت: با توجه به مولفه‌های پیش‌بینی شده در سند چشم انداز ۱۴۰۴ ، چاره‌ای نداریم تا در برنامه پیش رو که در راستای اجرای سند چشم‌انداز توسعه است، به مسائل اجتماعی توجه بیش از پیش شود چرا که مسائل این حوزه، ریشه ها را مورد هدف قرار می دهد . خطوط قرمز آسیب‌های اجتماعی باید شکسته شود و برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و کرسی‌های آزاد‌اندیشی راه حل آن است . اگر پذیرفتیم مسائل اجتماعی جدی است، باید دربحث آسیب‌های اجتماعی با مردم صادق‌تر باشیم و واقعیت‌ها را آن گونه که هست نشان دهیم. متاسفانه تنها حوزه‌ای که سنجش سلامت در آن انجام نشده، حوزه اجتماعی است . باید مطالبه‌گری اجتماعی نهادینه شود و رسانه وظیفه مهمی در این موضوع دارند لذا باید در حوزه اجتماعی برای بروز حساسیت و دغدغه به برنامه ششم توسعه توجه شود .

موسوی چلک با اشاره به برگزاری سومین کنفرانس ملی مددکاری اجتماعی ایران در 12 و 13 شهریورماه جاری در شهرستان گناباد گفت: برای این کنفرانس ۲۴۸ مقاله پذیرفته شده و ۱۲۰ مقاله نیز به سفارش و نظارت خود کنفرانس دریافت شده، ساختار مقاله این کنفرانس با سایر کنفرانس های اجتماعی ایران متفاوت است. برای اولین بار بیش از 400 نخبه علمی در زمینه مسائل اجتماعی در این کنفرانس گرد هم می‌آیند.

ارسال نظر: