مدیرعامل مخابرات سیستان و بلوچستان: مشترکین تلفن ثابت استان هشت میلیارد تومان بدهی دارند

کدخبر: 916497

رضایی افزود: خدمات اینترنتی در ۱۹۰ شهر و روستای سطح استان ارائه می‌شود/ تاکنون ۹ هزار کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده است/ یک میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمودرضا رضایی در نشست خبری افزود: سرقت کابل‌های مخابراتی از مهمترین معضلات شرکت مخابرات استان است. از ابتدای سال تاکنون نزدیک به 80 نفر در این رابطه دستگیر شده‌اند که همه آنها معتاد و خیابانگرد بوده‌اند. سال گذشته سه میلیارد ریال برای خرید کابل‌های مخابرتی هزینه شده است. نسل سوم و چهارم همراه اول از شهریورماه امسال روی اپراتور این شرکت اجرا می‌شود. ضریب نفوذپذیری تلفن ثابت در استان زیر 20 درصد است و به ازای هر پنج نفر یک خط تلفن ثابت در استان وجود دارد. نزدیک به یک میلیون 500 هزار نفر مشترک تلفن همراه در استان وجود دارد.

رضایی در ادامه از آغاز طرح هم‌کدسازی تلفن‌های ثابت استان خبر داد و گفت: از ساعت 22 شامگاه 29 مردادماه تمامی شماره تلفن‌های ثابت استان هشت رقمی می‌شود. این طرح طبق مصوبه چند سال اخیر شرکت ارتباط سیار مبنی بر تغییر شماره تلفن‌های ثابت، اجرایی می‌شود. تمامی کدهای شهرستان‌های استان به کد واحد "054" تغییر می‌کند و برای شماره‌گیری از هر نقطه استان، با استفاده از همین پیش شماره تماس برقرار می‌شود. مردم استان برای آگاهی بیشتر از نحوه تغییر شماره تلفن خود می‌توانند با تلفن گویای "2022" تماس حاصل کنند؛ یا از طرق وب سایت این شرکت و یا ارسال پیامک به شماره "3000990005"، از شماره جدید خود مطلع شوند.

ارسال نظر: