قائم‌مقام وزیر کار: طی هفت سال آینده پنج میلیون نفر وارد بازار کار می‌شوند

کدخبر: 923658

ابوالحسن فیروزآبادی افزود: براساس این پیش‌بینی، اگر بخواهیم تعداد مذکور را با استانداردهای جهانی و از طریق صنایع بزرگ به بازار اشتغال بیاوریم نیازمند رقم‌هایی خارج از توان ملی هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، فیروزآبادی طی نشستی به‌مناسبت هفته تعاون در مشهد تصریح کرد: وضعیت مهاجرت از روستا به شهر خیلی نگران کننده است؛ در رابطه با صنایع‌دستی، در بخش مربوط به دهیاری‌ها فعالیت‌های خوبی انجام شد. اینکه بتوانیم در مبدأ اشتغال ایجاد کنیم بسیار مهم است و این امر باید با حفظ شرایط سنتی و حفظ خانواده این کار انجام شود که از اولویت‌های دولت نیز هست.

وی ادامه داد: اشتغال‌های خانگی با هزینه‌های بسیار پایین انجام می‌شود و بازگشت خوبی دارد و سبب می‌شود که اعضای خانواده مشغول کار شده و در توسعه اقتصاد خانواده موثر باشند. معتقدیم در مشاغل خرد جای کار بسیاری است و در مشاغل خانگی به دلیل گستردگی این قشر جمعیتی که وارد بازار کار می‌شود بسیار چشم‌گیر است. باید به سمتی برویم که تعاونی‌ها و کارگاه‌های کوچک که با فضای اقتصادی خانواده‌ها و سنت‌های ما مطابقت دارد استفاده کنیم و این ظرفیت پنهان را مورد بررسی بیشتر قرار دهیم و در برنامه‌های دولت قصد داریم در این مسیر حرکت کنیم.

ارسال نظر: