حسن روحانی: تورم را تا پایان سال به زیر ۲۰ درصد می‌رسانیم

کدخبر: 924918

رئیس جمهور گفت: برنامه ششم توسعه در حال تدوین است و تاپایان سال به مجلس تقدیم می‌شود/ بودجه عمرانی کشور به حدود ۳.۷ سال قبل افزایش یافته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، روحانی در نشست خبری پایان سفر استانی خود به خراسان رضوی در جمع خبرنگاران گفت: اگر نیاز باشد از ایجاد کارگروه ملی زیارت دریغ نمی‌کنیم. بنده نمی ‎ ‌ دانم تشکیل این کارگروه ضروت دارد یا خیر اما در صورت نیاز از تشکیل آن دریغ نمی‌کنیم،مصوبات کارگروه ملی زیارت که در دولت قبل مصوب شده را باید از همان دولت مطالبه می‌کردید.

129 طرح مهم را در این سفر برای اجرا در استان مصوب کردیم و چند طرح مهم نیز در استان وجود دارد که ما آن را دنبال می‌کنیم. سه سد در استان وجود دارد که تا پایان سال باید به بهره‌بردرای برسد و بحث انتقال آب که طی سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. دولت در حال بررسی مواردی است که بتوانیم طی سه سال دولت آنها را اجرا کنیم.

مسئله برقی کردن راه آهن تهران-مشهد احتمالا تا آخر دولت تمام می‌شود یا بخش محدودی از آن باقی می‌ماند. برای تکمیل خط دوم مترو کمک خواهیم کرد، اینها نیازمند کمک ارزی و ریالی است، این موضوع برای تسهیل مجاورین و و زائرین مهم است. مترو مورد حمایت دولت قرار می‌گیرد.

در بحث اتوبوس و تاکسی تلاش می‌کنیم نوسازی انجام دهیم، دو طرح مهم از گذشته در مشهد وجود داشته که هنوز به نتیجه نرسیده، مسئله بافت فرسوده و حاشیه‌نشینی که به نتیجه نرسیده، اما امروز در هیئت دولت مورد بررسی قرار گرفت و ما در حد توانمان به آن کمک می‌کنیم. ما تلاش می‌کنیم حضور بخش خصوصی را در این طرح‌ها فراهم کنیم. امیدواریم بتوانیم برای آبادانی این استان قدم‌های لازم را برداریم% تورم را در حد قول داده شده پایین آورده‌ایم، تورم در استان 21 است که قابل قبول است، پیش‌بینی ما این بود که تورم را به زیر 25 درصد برسانیم که فکر می‌کنم تا پایان سال به زیر 20 درصد برسیم.

روحانی ادامه داد: طرح سلامت را قدم به قدم اجرا می‌کنیم و به جلو می‌بریم. همه طرح‌هایی که امروز اعلام شد اعتبار دارد و تخصیص داده شده است، کل بودجه عمرانی را تخصیص می‌دهیم و آن را اجرایی می‌کنیم، برای راه‌آهن مشهد تهران پیش‌بینی شده اما کار به تدریج جلو می‌رود، قرار ما بر این است که در سال جاری یا در دولت یازدهم بتوانیم کار را تمام کنیم. تلاش ما بر این است که مشکل را حل کنیم، مثلا برای آلودگی هوا نیاز داریم هم گازوئیل و هم بنزین سالم در اختیار شهر مشهد قرار بگیرد. در زمینه حمل و نقل عمومی نیز نوسازی مد نظر است. دولت مصمم است به حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده بپردازد اما این مطالب باید با کمک مردم حل شود، دولت به تنهایی امکان ندارد این مشکلات را حل کند.

اینکه چه مقدار باید برای بودجه زیارت هزینه شود باید در بودجه سالانه بیاید، با طرح‌هایی که داریم فکر میکنم مشکل حل بشود، برنامه ششم در حال تدوین است، پیش نویس اولیه آن را تهیه کرده و به مجلس هم تقدیم می‌کنیم.

ارسال نظر: