زیباکلام: ملاقات روسای‌جمهور ایران و آمریکا نوعی عقب‌نشینی محسوب می‌شود

کدخبر: 930559

استاد دانشگاه تهران در نشست رسانه‌ای کمیته صیانت از منافع ایران افزود: اگر روند سازشکاری‌ها در روند انقلاب ادامه پیدا کند لازم نیست اصولگرایان مجلس کاری انجام دهند زیرا مردم خود به میدان خواهند آمد

به گزارش خبرنگار «نسیم» همایش راه و چاه بایدها و نبایدهای سفر نیویورک و هشدار نسبت به اصرار بر اقدامات نابجا عصر امروز با حضور برخی نمایندگان مجلس و اساتید دانشگاه از سوی کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شد.

در این همایش سعید زیبا کلام، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران اظهار داشت: اساساً برنامه غنی‌سازی ایران مورد قبول غرب نیست مگر به صورت امری نمایشی؛ شکل نمایشی برنامه هسته ای مورد توافق آمریکایی‌ها خواهد بود. این غنی‌سازی به جایی می‌رسد اما جایی نیست که منافع ایران رعایت شود. این توافق‌نامه نانوشته‌هایی خواهد داشت درباره آنچه که باید سخت نگران آن بود و آن این است که برنامه هسته‌ای در توافق‌نامه‌ای جامع به حداقل ظرفیت خود کاهش یابد و در نهایت از بین خواهد رفت.

وی ادامه داد: نفس مذاکرات هسته‌ای در این سطح اهمیت ماهوی ندارد؛ مذاکره یا ملاقات رؤسای ایران و آمریکا فی نفسه مشکلی ایجاد نمی کند اما این موضوع برای ما بیشتر نوعی عقب‌نشینی است. در این زمینه مجلس کمیسیون امنیت ملی و تشکل‌های دانشجویی باید پا به میدان بگذارند.

زیباکلام خاطرنشان کرد: اگر روند سازشکاری‌ها در روند انقلاب ادامه پیدا کند لازم نیست اصولگرایان مجلس کاری انجام دهند زیرا چه به میدان بیایند یا خیر مردم به میدان خواهند آمد؛ باید بدانیم از ابتدا اصولگرایی جریان اصیلی نبوده و باید تعریف شود. من نگران آمدن اصولگرایان به میدان نیستم زیرا جریان مردمی بدون حزب و دسته شکل خواهند گرفت و از مجلس مطالبه خواهند کرد، مشروط بر اینکه جریان سازشکارانه راهش را ادامه دهد.

زیباکلام در انتقاد از کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی درخواست آنان برای حضور یک نفر از اعضای کمیسیون در روند مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: این چه مجلس ضعیفی است که درخواست می‌کند حتی یک نفر از نمایندگان مجلس در روند مذاکرات هسته‌ای باشد، یک سال است خواهش می‌کنید و جوابی نگرفته‌اید؟!

ارسال نظر: