استاندار خراسان رضوی جزئیات مصوبات سفر استانی رئیس جمهور به این استان را تشریح کرد

کدخبر: 931593

علیرضا رشیدیان گفت: در مجموع ۱۳۱ پروژه با اعتباری بالغ بر ۷۲۳ میلیارد تومان برای استان مصوب شد/ بیشترین اعتبارات به حوزه مسکن روستایی، حمل و نقل و بهبود منابع آبی اختصاص یافته است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، رشیدیان امشب در نشستی خبری در محل استانداری ضمن تشریح جزئیات مصوبات سفر روحانی به این استان گفت: پیش از شروع سفر ریاست جمهوری به استان گزارشات مفصلی از استان و شهرستان‌های خراسان تهیه شد تا اطلاعات واقعی‌تری ایجاد شود، گزارشات کامل و جامع بود و مطالب به صورت دسته‌بندی به دولت ارائه گردید. این موضوع باعث شد در کنار سفر هیئت دولت به استان و مشاهده مسائل از نزدیک تصویر درستی از استان ایجاد شود، سفر رئیس‌جمهور بدون حاشیه و با استقبال مناسب انجام شد.

جمع مصوبات سفر در 30 شهریورماه به تایید رئیس‌جمهور رسید، در مجموع 131 پروژه به تصویب رسیده است و کل اعتبارات این پروژه‌ها 723 میلیارد تومان بالغ و نهایی شد. کل پروژه‌هایی که باید تحویل داده شود 108 پروژه است.

رشیدیان یاداور شد: دکتر نوبخت برای کنترل پیشرفت پروژه‌ها در اسفندماه به استان سفر می‌کند، پروژه‌های دارای ردیف اعتباری برای سال 93 و 94 بالغ بر 21 مورد است که از جمله آنها چهار بیمارستان در خلیل‌آباد، فریمان، سبزوار و گناباد و سه سد است. از دیگر مصوبات این سفر کنترل آب‌های مرزی استان، بهره‌برداری از خط یک قطار شهری مشهد، یهره‌برداری از خط آهن خواف- افغانستان، فاضلاب سبزوار، تکمیل‌کنارگذر شمالی مشهد و چناران و تکمیل موزه زمین‌شناسی مشهد بود.

از دیگر موارد مصوب می‌توان به تکمیل فضاهای ورزشی در شهرستان‌های بردسکن، بینالود، نربت‌حیدریه، جوین و قوچان و تکمیل ورزشگاه‌های تختی و کوثر مشهد اشاره کرد. تامین آب شرب روستاهای خراسان رضوی نیز در مصوبات سفر مورد تایید قرار گرفت.

بیشترین اعتبارات پروژه‌ها به ترتیب به بخش مسکن روستاییان و عشایر با 22 هزار میلیارد ریال، حمل و نقل با 1445 میلیارد ریال، منابع آب با اعتبار 1110ریال و انرژی با 1082 میلیارد ریال تخصیص داده شد. مهمترین پروژه‌ها در حوزه مسکن، بیمارستان و ورزش بوده است. در جلسه 16 شهریورماه نیز چند مصوبه داشتیم که هفت مورد آن مربوط به مشهد بود و از جمله آنها حاشیه‌نشینی، بازسازی بافت فرسوده، افزایش طرح صندوق حرم مطهر و احیاء کشف رود بود. بر اساس پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی مبلغ هزار میلیارد ریال برای افزایش سرمایه‌گذاری در صندوق حرم مطهر مطرح شد و قرار شد معاون اول رئیس جمهور این مبلغ را برای سال 93 تعیین کند.

در این جلسات همچنین پروژه‌هایی که دارای زمینه سرمایه‌گذاری بود مورد بررسی قرار گرفت و 90 مورد آن مورد موافقت قرار گرفت که 67 هزار میلیارد ریال اعتبار نیز به آنها اختصاص داده شد. از دیگر مسائل مطرح در جلسه مطالعه طرح‌های بلند مدت برای استان بود، به عنوان مثال مطالعه انتقال آب به استان از راه دور یکی از این موارد بود که مورد موافقت واقع شد، در این طرح بحث انتقال آب از دریای عمان یا خزر مطرح است. طرح تکمیل خط2 قطار شهری تا پایان سال 96 یکی از دیگر موارد بود، توزیع بنزین یورو 4 در استان نیز مطرح شد که امیدواریم از ابتدای ماه آینده توزیع آن در استان آغاز شود. برقی کردن قطار مشهد-تهران و احداث خط آهن مشهد-بجنورد-گرگان از دیگر موارد مصوب در این جلسات بود، اتصال قطار شهری مشهد به گلبهار با تامین اعتبار از کشور چین از جمله مصوبات بود.

قرار شد پنج هزار سمند و 200 دستگاه اتوبوس با مشارکت شهرداری مشهد و دولت به این شهر اختصاص یابد. بیش از 310 سرمایه‌گذار خارجی برای سرمایه‌گذاری در استان اعلام آمادگی کرده‌اند، می‌توانیم 40 درصد از اراضی بافت فرسوده اطراف حرم را به شیعیان واگذار کنیم که مشوق خوبی برای سرمایه‌گذاران خارجی است.

ارسال نظر: