استاندار سیستان و بلوچستان: برنامه ششم توسعه باید روستا محور باشد

کدخبر: 934645

هاشمی افزود: جهت‌گیری صنایع استان باید به سمت صنایع روستایی سوق پیدا کند/ اگر به محیط زیست سالم و صیانت از هوای سالم می‌اندیشیم؛ باید از تمرکز در شهرها فاصله بگیریم

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اوسط هاشمی در گردهمایی شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران استان در زاهدان افزود: اجرای سیاست‌های غلط از جمله قانون اصلاحات ارزی وآسیب‌های ناشی از درآمد نفت در رژیم گذشته، باعث از بین رفتن اشتغال و تولیدات روستایی شد. در مقطعی از زمان جهت‌گیری برنامه‌ریزان کشور بیشتر معطوف به نیازهای شهری شد و شرایط بدو انقلاب و دوران جنگ نیز روند رشد و رسیدگی به روستا را به أخیر انداخت؛ هر چند هنوز هم روستاها نتوانسته‌ایم آنچنان که شایسته است روستاها را قوت ببخشیم.

وی توسعه روستا و مهاجرت معکوس را مستلزم توجه ویژه به روستا دانست و اظهار داشت: نگاه برابر به روستا و شهر نمی‌تواند اثرگذار باشد و نوع نگاه به روستا باید حاصل تراوش روستا و روستایی باشد؛ لذا شوراهای روستایی باید محوریت تولید فکر و ایده باشند. حاشیه‌نشینی، محرومیت و فقدان زمینه‌های اشتغال موضوعاتی هستند که باید در روستاها مورد توجه قرار گیرند.

ارسال نظر: