آیت‌‌الله مکارم شیرازی: بیشترین تهاجمات فرهنگی دشمن متوجه قشر جوان است

کدخبر: 941299

این مرجع تقلید افزود: متأسفانه در مسائل مربوط به امام حسین(ع)، گرفتار یک مشت تحریفات و مسائل وهن‌آور هستیم/ وجود مجموعه‌ای‌ مطمئن که ضمن بیان واقعیت، از ضعف‌ها پیراسته باشد بسیار مهم است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، این مرجع تقلید در دیدار مدیر رادیو معارف و دبیر شورای معارف صدای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به حدیث نبوی «إنَّ لِقَتْلِ الْحُسَیْنِ حَرَارَةٌ فِی قُلُوبِ الْمُؤْمِنِینَ لَنْ تَبْرُدَ أَبَداً» اظهار داشت: این حدیث جزو معجزات محسوب می‌شود چون پیامبر(ص) زمانی این مساله را بیان کرد که امام حسین(ع) در سنین پایینی بود .

ایشان با بیان این مطلب که عاشورا و نهضت کربلا سرمایه بزرگی برای همه ماست که باید از آن حداکثر استفاده را کرد، گفت: با گذشت زمان حرارت این شعله افروزتر می‌شود و حقیقتا هنوز ظرفیت‌های عاشورا به دقت بررسی نشده است. بیش از آنچه فکر می‌کنیم عاشورا جاذبه و ظرفیت دارد و لذا برای پیشبرد اهداف اهل بیت و اسلام هرچه از آن استفاده کنیم، بسیار کم است .

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه جوانان را بیشترین قشر شرکت کننده در مراسمات عاشورا دانست و افزود:‌ جوانان از یک سو بیشترین سرمایه‌های دفاعی در برابر مهاجمان علیه اسلام، مکتب اهل‌بیت(ع) و نظام هستند، از سوی دیگر بیشترین تهاجمات فرهنگی دشمنان متوجه این قشر است .

‌وی ادامه داد: بنابراین از هر برنامه‌ای که بتواند جوانان را با آمادگی کامل در صحنه نگه داشته و از برنامه‌های رسانه‌های فاسد و مفسد محفوظ کند باید بهره گرفت؛ یکی از کارهایی که می‌توان برای نجات آنها بهره گرفت، استفاده از ظرفیت‌های عاشورا، کربلا، اصحاب، یاران و شخص سیدالشهدا(ع) است .

این مرجع تقلید با ابراز اعتماد خود نسبت به برنامه‌های رادیومعارف به دلیل حضور مجموعه‌ای از طلاب و نظارت بر تولیدات این شبکه رادیویی اظهار کرد: برنامه‌های رادیومعارف نشان داده که در عین رعایت خطوط قرمز و مسائل شرعی توانسته است جاذبه‌ها را حفظ کند و لذا معتقدیم برنامه شرعی بدون جاذبه نمی‌تواند مشکلی را حل کند .

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: متأسفانه در مسائل مربوط به امام حسین(ع)، کربلا و عاشورا گرفتار یک مشت تحریفات، خرافات و مسائل وهن‌آور هستیم، وجود مجموعه‌ای‌ مطمئن که ضمن داشتن جاذبه و بیان واقعیت، از ضعف‌ها نیز پیراسته باشد بسیار مهم است .

ارسال نظر: