سهیل کریمی: دستگاه دیپلماسی در رایزنی‌های فرهنگی سهل‌انگاری می‌کند

کدخبر: 941702

این مستندساز گفت: سرعت صدور انقلاب بالاتر از رایزنی‌های فرهنگی و انواع دیپلماسی است/ اکنون تأثیرگذاری انقلاب را در حرکت‌های جهادی کشورهای اسلامی شاهد هستیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سهیل کریمی شب گذشته در همایش "بزم اندیشه" در محل موسسه جوانان آستان قدس در مشهد اظهار کرد: در منطقه پاراچنار پاکستان شیعیان تاوانی را پس می‌دهند که بسیار برای‌شان سنگین است؛ صدور انقلاب اسلامی، بیداری مردم و پایداری بر اعتقادات در 600 هزار شیعه ساکن این منطقه دیده می‌شود. منطقه ای که در میان 10 میلیون سلفی قرار دارد و مردم را به جرم شیعه بودن که غالبا مقید به مقام معظم رهبری هستند ذبح می‌کنند.

وی ادامه داد: نگاه ما به دیپلماسی انقلابی و جهادی خلاصه به کشورهای اطراف ایران نمی‌شود. سرعت صدور انقلاب بالاتر از رایزنی‌های فرهنگی و انواع دیپلماسی است و بزرگترین معضل امروز استکبار جهانی رشد شیعیان است. دستگاه دیپلماسی به رایزنی های فرهنگی پشت پا می‌زند و سهل انگاری می‌کند. انقلابی که ما صادر کردیم کمتر در داخل کشور تقویت شده است، انقلاب ما را در سوریه و یمن بیشتر از انقلاب اسلامی تأثیر پذیرفته است و آنها سیاست در دیانت شان یکی است و موج انقلاب اسلامی موجب تقویت شیعیان شده است. انقلابی که در کشورهای اسلامی شکل گرفته است با نگاه جهادی صورت می‌گیرد.

ارسال نظر: