رئیس سازمان میراث فرهنگی: سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر وارد کشور شده‌اند

کدخبر: 941943

سلطانی‌فر افزود: در این مدت درآمدهای کشور در بخش گردشگری شش میلیارد دلار بوده است/ در حال حاضر حدود ۹۰۰ مکان تفریحی، رفاهی و فرهنگی با پیشرفت بیش از ۴۰ درصد در کشور در دست احداث است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود سلطانی‌فر شب گذشته در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان در زاهدان افزود: "شهر سوخته" منطقه سیستان، هفدهین نقطه ثبت شده کشور در یونسکو است. قابلیت‌های فرهنگی گنجینه‌ای ارزشمند هستند که در پویایی اقتصاد کشور نقش بی‌بدیلی را به خود اختصاص می‌دهند. مکان‌های تاریخی و فرهنگی کشور علاوه بر ارزش معنوی، درآمدهای ارزی را برای کشور ایجاد می‌کنند.

وی از برپایی جشن ویژه ثبت جهانی "شهر سوخته" در تهران خبر داد و افزود: تا پایان سال جاری جشن بزرگی که درخور این افتخار ملی باشد؛ در تهران برگزار می‌شود.

سلطانی‌فر با اشاره به اینکه ایران نیم درصد از درآمدهای گردشگری جهان را به خود اختصاص داده؛ تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های موجود در کشور، این میزان باید به سه درصد برسد. سال گذشته بالغ بر 400 میلیارد تومان برای توسعه صنعت گردشگری کشور هزینه شده است. به لطف توجه دولت یازدهم صنعت گردشگری به جایگاه ویژه خود رسیده است.

معاون رئیس جمهور با اشاره به قابلیت‌های فراوان سیستان و بلوچستان برای جذب گردشگر، عنوان داشت: قابلیت گردشگری سه هزار کیلومتری سواحل جنوب کشور به خوبی تعریف نشده است. این سواحل در صورت توجه بیشتر امکان جذب گردشگران زیادی را دارا هستند. همچنین هنر صنایع‌دستی و سوزن‌دوزی سیستان و بلوچستان باید به صورت ویژه در کشور معرفی شود.

ارسال نظر: