آقامحمدی: مجلس اجازه نمی‌دهد که از برنامه هسته‌ای کشور تنها یک دکور باقی بماند

کدخبر: 945106

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: مذاکره برای مذاکره نیست و همه ما خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات در سطح مطلوب برای ملت و کشور هستیم

ابراهیم آقامحمدی، عضو کمیسون امنیت ملی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: مذاکره برای مذاکره نیست و همه ما خواهان به نتیجه رسیدن مذاکرات در سطح مطلوب برای ملت و کشور هستیم. ما دنبال نتیجه‌ای هستیم که منافع ما حفظ بشود. مذاکره‌ای که منافع ما حفظ نشود، خواهان این توافق نیسیتیم.

وی ادامه داد: تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور تابحال چندین بار در کمیسیون امنیت ملی حاضر شده است و گفته‌اند که از خطوط قرمز مدنظر مردم و رهبری عبور نخواهند کرد. ولی اگر احساس کنیم که ذره‌ای از این خطوط عبور شده است مجلس تمام قد در برابر آن خواهد ایستاد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: مردم ما زنده هستند و در برابر تخطی مسئولین هوشیار هستند و اجازه نمی‌دهند که فعالیت‌های هسته‌ای ما دکوری شود.

آقامحمدی افزود: اگر مذاکرات طوری ادامه پیدا بکند که ما در حال تعطیلی تاسیسات خود باشیم و آنها در حال تشدید و تمدید تحریم‌ها، مذاکرات از طرف ما قطع خواهد شد و ما به نتیجه نخواهیم رسید. ما مذاکره را برای مذاکره نمی‌خواهیم و همه ما می‌خواهیم به نتیجه برسیم. منافع ما در مذاکرات گم نخواهد شد.

وی ادامه داد: حقوق هسته‌ای ما باید به رسمیت شناخته شود. تحریم‌ها باید به کل لغو شود. باید بهانه‌گیری‌های بی‌خودی غربی‌ها در مورد موشک‌های بالستیک و حقوق بشر باید متوقف بشود. اینها الزامات رسیدن به یک توافق خوب از دید ما است.

ارسال نظر: