صباغیان: دو هزار هیأت مذهبی کشور در روز تاسوعا و عاشورا به حرم رضوی مشرف می‌شوند

کدخبر: 945144

دبیر شورای هیئات مذهبی در گفتگو با «نسیم» افزود: کمرنگ‌شدن توجه به قرآن در عزاداری‌ها، خواسته و میل دشمنان است/ هیئات باید پرچمدار امر به معروف و اقامه نماز اول وقت باشند

حجت‌الاسلام حسن صباغیان در ادامه این گفتگو تصریح کرد: هیئات مذهبی باید برای تشرف به حرم مطهر رضوی در روز تاسوعا و عاشورا اقدام به اخذ مجوز از آستان قدس رضوی کنند و در زمان و مکان مشخص به حرم رضوی مشرف شوند. اقامه نماز اول وقت در روز تاسوعا و عاشورا مورد تأکید است و هیئات مذهبی باید در هنگام اذان عزاداری‌ها را متوقف و به اقامه نماز اول بپردازند. استفاده از آلات موسیقی و توهین به مقدسات دیگر مذاهب در عزاداری‌ها ممنوع بوده و مسئولان هیئات مراقب جریانات افراطی باشند.

وی اظهار داشت: برخی جریانات افراطی با طرح مسائلی مانند جدایی دین از سیاست، می‌خواهند از جوانان برای تحقق افراطی‌گری‌های خودشان استفاده کنند و باید مراقب بود جوانان تحت تأثیر افکار انحرافی آنها قرار نگیرند. تلاوت و تفسیر قرآن کریم که نهضت امام حسین(ع) برگرفته از آن است باید مورد توجه مسئولان هیئات مذهبی و در رأس عزاداری‌ها باشند و حتما قبل از شروع عزاداری اقدام به تلاوت و ترجمه چند آیه از قرآن کریم کنند.

ارسال نظر: