ظریف: در صورتی که حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شود، ایران آماده توافق است

کدخبر: 945385

وزیر امور خارجه در دیدار همتای نروژی خود ضمن اشاره به مشکلات تحصیلی و اقامتی برخی دانشجویان ایرانی، خواهان روشن شدن وضعیت دانشجویان بازمانده از تحصیل در کشور نروژ شد

به گزارش «نسیم» وزیر امور خارجه نروژ که به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است با دکتر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

وزرای امور خارجه دوکشور در این ملاقات پیرامون مناسبات دوجانبه ، تحولات منطقه بویژه مسائل عراق ، سوریه و افغانستان بحث و تبادل نظر نمودند.

دکتر محمد جواد ظریف در این دیدار با اشاره به سفر وزیر امور خارجه نروژ به تهران تاکید نمود، زمینه برای گسترش مناسبات دو جانبه بیش ازپیش فراهم شده است .

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به تحصیل دانشجویان ایرانی در نروژ ، موضوع مشکلات تحصیلی و اقامت برخی از دانشجویان ایرانی در نروژ را یاد اور شد و تصریح کرد : همانگونه که در ملاقات قبلی در نیویورک مطرح نمودم وضعیت دانشجویان ایرانی در نروژ برای ما مهم است و علاوه بر این افکارعمومی در جمهوری اسلامی ایران نیز این موضوع را با حساسیت دنبال می نماید. وی خواستار روشن شدن وضعیت برخی از دانشجویان ایرانی که از تحصیل باز مانده اند ، گردید.

دکتر محمد جواد ظریف همچنین در خصوص مذاکرات هسته ای بین گروه1+5 تاکید نمود در صورتیکه حقوق هسته ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شود ، ایران اماده توافق است.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص تحولات منطقه بر ضرورت همفکری و تعامل کشورهای منطقه برای غلبه بر بحرانهای موجود بویژه در عراق و سوریه تاکید کرد.

دکتر ظریف در خصوص موضوع مواد مخدر ، نقش جمهوری اسلامی ایران در جلوگیری از ترانزیت مواد مخدر به کشورهای اروپائی را یاد آور شد و تصریح کرد : ایران در این راه هزینه های مادی و شهدای زیادی را تقدیم نموده است .

بورگه برنده وزیر امور خارجه نروژ نیز در این دیدار با اشاره به رایزنیهای خود با مسئولین جمهوری اسلامی ایران در جریان سفر به تهران بر اهمیت روابط با جمهوری اسلامی ایران و رایزنی با کشورمان در خصوص مسائل منطقه ای تاکید کرد .

وزیر امور خارجه نروژ با اشاره به مذاکرات جاری هسته ای بین گروه 1+5و کشورمان ابراز امیدواری نمود :این مذاکرات به توافق جامع و نهائی منجر شود و تصریح کرد: این توافق شرایط جدیدی را در مناسبات بین اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران ایجاد خواهد کرد.

بورگه برنده افزود: با توجه به شرایط عراق و سوریه ، همکاریهای منطقه ای برای غلبه بر مشکلات اجتناب ناپذیر است .

وزیر امور خارجه نروژ در مورد وضعیت دانشجویان ایرانی نیز گفت :دو سوم درخواستهای دانشجویان برای تحصیل در نروژ مورد قبول واقع شده است.

ارسال نظر: