سخنگوی شورای شهر کرمانشاه: نرخ جریمه‌های ساخت و ساز غیرمجاز تغییر کرده است

کدخبر: 946861

حجت‌الاسلام زین‌الدین افزود: نرخ‌های جدید کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری هنوز قطعی نشده اما شورای‌ شهر به‌زودی آن را تعیین و اعلام می‌کند/ در قانون جدید، جریمه مناطق برخوردار و غیربرخوردار شهر متفاوت است

حجت‌الاسلام رضا زین‌الدین در گفتگو با «نسیم» با اعلام اینکه میزان جریمه‌های کمیسیون ماده 100 شهرداری(تخلفات ساخت و ساز غیرمجاز) تغییر یافته است، عنوان کرد: پیش از این روال مشخصی در کمیسیون ماده 100 وجود نداشت و نرخ جریمه همه ساخت و سازهای غیرمجاز یکسان بود اما اکنون برای ایجاد عدالت و رعایت حقوق شهروندی طی جلسات مختلفی در کمیسیون شهرسازی و سایر کمیسیون‌های شورای شهر کرمانشاه، قانون جامعی در این باره طراحی و تدوین شده است.

وی با بیان اینکه قانون جدید کمیسیون ماده 100 شهرداری موجب کاهش چشمگیر تخلفات خواهد شد، گفت: در این قانون ارزش معاملاتی مصوب شده است اما نرخ‌های جدید جریمه هنوز به قطعیت نرسیده است که البته در آینده نزدیک تعیین و اعلام می‌شود. این قانون درباره پرونده‌های مربوط به سال 93 قابل اعمال است و تمام تخلفات ساخت و سازهای امسال، ‌مشمول قانون جدید هستند. اگر در مدت سپری شده از سال 93 پرونده تخلف تشکیل شده باشد، میزان جریمه آن تا تعیین تکلیف نهایی قانون جدید کمیسیون ماده 100 مشخص نمی‌شود.

حجت‌الاسلام زین‌الدین افزود: بر اساس این قانون،‌ نرخ جریمه تخلفات ساختمانی در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر از جمله شهرک‌های تعاون، بسیج، جعفرآباد، شاطر آباد، حکمت آباد و... کمتر از مناطق برخوردار همچون شهرک متخصصین، بهار، 22 بهمن، کسری، الیهه، تقاطع مدرس تا فردوسی کسری و... است. در این تقسیم‌بندی مناطقی هم که دارای زمین‌های با ارزش مالی بالا و تجاری هستند، در زمره مناطق برخوردار و با جریمه بالاتر قرار گرفته‌اند تا حقوق کسی تضییع نشود.

ارسال نظر: