سبحانی‌نیا: طبق قانون، مجلس باید هرگونه پروتکل و توافق بین‌المللی را امضا کند

کدخبر: 947656

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در بازدید از غرفه «نسیم» افزود: هنوز خبری مبنی بر توافق احتمالی و عبور از خطوط قرمز توسط تیم مذاکره‌کننده نداریم/ غنی‌سازی صنعتی اورانیوم باید بطور غیرتشریفاتی ممکن شود

به گزارش خبرنگار «نسیم» حسین سبحانی نیا، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در بازدید از غرفه «نسیم» در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با اشاره به موضوع مذاکرات هسته ای و با بیان اینکه هنوز اخباری مبنی بر توافق احتمالی و عبور از خطوط قرمز نظام توسط تیم مذاکره کننده ما در دست نیست گفت: مجلس بنا به وظیفه نظارتی خود مذاکرات را رصد و پیگیری می‌کند.

وی افزود: بیانیه بیش از 200 نماینده در خصوص مذاکرات هسته ای که شامل چند بند بود نشان داد مجلس نگران این مذاکرات است و هشیار است تا اتفاق ناگواری نیافتد.

سبحانی نیا با بیان اینکه تابحال تیم مذاکره کننده از موضع حکمت حرکت کرده است و کلیه تحریم ها با هر توافقی باید از بین برود گفت: صنعتی سازی غنی سازی اورانیوم و برق 20 هزار مگاوات کشور باید بصورت غیر تشریفاتی برای ما ممکن شود.

وی افزود: طبق قانون، مجلس باید هرگونه توافق بین‌المللی را امضا کند و توافقات مذاکرات هسته‌ای هم از این دست توافقنامه‌ها است.

ارسال نظر: