"تسهیلاتی برای ترغیب مادران به فرزندآوری در نظام آموزش عالی پیش بینی نشده است"

کدخبر: 949871

اسحاقی، معاون شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: عوامل موثر در کاهش فرزندآوری مادران شاغل هستند و باید نظام اشتغال در این زمینه تصحیح شود/ طرح جامع تعالی خانواده منتظر تصویب مجلس است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمد اسحاقی در همایش ارتقاء نرخ باروری در مشهد، تصریح کرد: سیاست‌های جمعیتی در دراز مدت مشخص می‌شود. همکاری دستگاه‌ها و نهادها و تقسیم کار ملی صورت گرفته و ابلاغ شده است. عوامل موثر در کاهش فرزندآوری مادران شاغل هستند و باید نظام اشغال و قوانین و مقررات تصحیح شود تا به نتیجه برسیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: باید سازمان‌های کار و اشغال و نظام مادران طراحی شود. آموزش‌های جمعیت و خانواده در آموزش و پرروش اصلاح شده و باید طراحی، آموزش و تسهیلات برای دختران داشته باشیم. تسهیلاتی برای مادران در نظام آموزش عالی پیش‌بینی نشده است و امروزه نیازمند حرکت در این مسیر هستیم. نظام وظیفه یکی از بندهای مصوب خود را برای سربازان متأهل در خصوص محل خدمت انجام داده ولی در خصوص بحث حقوقی سربازان متأهل اقدامی انجام نشده است.

وی یادآور شد: طرح جامع تعالی خانواده و جمعیت با 55 ماده، حدود دو سال است که تهیه شده و روی میز مجلس است تا تمام نیازهای فرهنگی، آموزشی، نظام وسلامت، درمان، مسکن و اشتغال با اولیت دهک‌های پایین برطرف و تسهیلاتی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد.

ارسال نظر: