سرلشگر جعفری: اگر مذاکرات به نتیجه برسد همه خواهند دید که ما کوتاه نیامده‌‌ایم‬

کدخبر: 950528

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: برخی با ناشی‌گری ممکن است در مذاکرات به عزت نظام لطمه‌ای کوچک وارد کنند اما بر همه واضح و روشن است که امریکایی‌ها با ذلت به دنبال مذاکرات هستند‬‬

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سرلشگر محمد علی جعفری در بیست و یکمین یادواره سردار سرلشگر شهید مهدی زین‌الدین، سرداران و 6 هزار شهید استان قم در حرم مطهر فاطمه معصومه(س ( گفت: برگزاری مجلس یادبود شهیدان و گرامیداشت یاد آنها، به تعبیر رهبر معظم انقلاب سبب استمرار انقلاب اسلامی می‌شود. استمداد از شهدا برای اینکه راه را به ما نشان دهند از طریق برگزاری همین یادواره‌ها محقق می‌شود؛ باید بدانیم شهدا به دنبال چه اهدافی بودند و تاکنون چه میزان از آنها محقق شده تا بتوانیم وظایف خود در به سرانجام رساندن اهداف انجام دهیم .

وی افزود: امام خمینی(ره) این دغدغه را داشتند که باید بعد از جنگ روشن‌گری کرد زیرا برخی هستند که فلسفه شهادت را نمی‌دانند و پرسش آنها این است که ثمره این همه کشته شدن چه بوده است. پیش‌بینی امام(ره) این بود که زمان زیادی باید بگذرد تا جایگاه شهدا و کاری که انجام دادند را بفهمیم؛ بعد از حدود 30 سال از آغاز جنگ تحمیلی، شاهد حوادث مهم و سرنوشت‌سازی برای تاریخ اسلام هستیم که همه آنها به خاطر جنگ هشت ساله ما و آثار و پیامدهای دوران دفاع مقدس و خون شهدا است .

سرلشگر جعفری در ادامه ضمن اشاره به جنگ 33 روزه و شکست اسرائیل از حزب‌الله گفت: این پیروزی و نیز پیروزی‌های سوریه از برکات انقلاب است. دشمنان اسلام جریانات تندروی تکفیری را به نام مسلمانان جا انداختند تا مانع گسترش و نفوذ انقلاب اسلامی شود . استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحمیلی محقق شد. اسلام انقلابی همان اسلام ناب محمدی است که امروز شاهد گسترش روزافزون آن در جهان هستیم و دشمنان را بر آن داشته تا با تمام توان به مخالفت و دشمنی با آن برخیزند . امروز انقلاب اسلامی با شتاب تمام در جهان در حال پیشروی است و دوست و دشمن به عظمت و اقتدار انقلاب اسلامی اقرار می‌کنند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر حفظ ارزش‌ها و اصول اسلامی عنوان کرد: متاسفانه امروز در دفاع ارزش‌ها برخی هر صدایی را خفه می‌کنند اما قدر مسلم این دلسوزی‌ها باید باشد و همه موظف هستند به آن گوش دهند و نمی‌توان این‌ها را کنار گذاشت. این ظرفیت مقاومت باید باقی بماند و باید نظام جمهوری اسلامی به معنی حقیقی کلمه حفظ شود تا بتوان از منافع ارزشی و دینی ملت دفاع کرد. پیروزی‌های بزرگ‌تری که امام خمینی نوید آن را داده‌اند رقم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به فتح قدس اشاره کرد. مظلومیت ایران و تجاوز دشمنانمان را در جنگ به دنیا نشان دادیم و ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شکستیم. دفاع مقدس سبب شد دوستان و دشمنان خود را بشناسیم .

سرلشگر جعفری در ادامه افزود: عزت و اقتدار ایران از بزرگ‌ترین دستاوردهای دفاع مقدس است. برخی با ناشی‌گری ممکن است در مذاکرات به عزت نظام لطمه‌ای کوچک وارد کنند اما بر همه واضح و روشن است که امریکایی‌ها با ذلت به دنبال مذاکرات هستند. آمریکا در تلاش است در مقاومت ما رخنه کند اما تدبیر و مدیریت مثال زدنی رهبر معظم انقلاب مانع رسیدن آنها به اهدافشان می‌شود .

وی افزود: اجتناب از اشرافی‌گری ما را از اصول دور می‌کند. اعتماد مردم به رهبری انقلاب و رابطه با امامت به خوبی جا افتاده و این همه رمز موفقیت انقلاب اسلامی است که باید حفظ و تقویت شود. باید فرامین رهبری را در عمل پیاده کنیم هم مسئولان و هم مردم در حفظ ارزش‌ها و مخالفت با ضدارزش‌ها حرکت کنیم .

وی ادامه داد: حادثه اسیدپاشی‌ها برای لطمه وارد کردن و زیر سوال بردن فریضه امر به معروف بود. مردم باید در متن زندگی خود ارزش‌ها را حفظ کنند و این ممکن نیست جز با سینه سپر کردن برای دفاع از ارزش‌ها و مخالفت با ضد ارزش‌ها و این وظیفه همه ماست. بی‌تفاوتی نعمات را از ما می‌گیرد. شهدا از ما مجاهدت در راه خدا را می‌خواهند. این مجاهدت در عرصه‌های سیاسی اجتماعی اقتصادی و فرهنگی است که جامعه ما را می‌سازد و این حرکت اجتماعی باید توسط همه ما باشد. باید با روحیه جهادی جامعه خود را بسازیم. مومن واقعی کسی است که مجاهدت در راه خدا را کنار نگذارد .

فرمانده سپاه پاسداران در پایان گفت: تلاش و مجاهدت در این مسیر نباید هرگز تعطیل شود. از خدا می‌خواهیم در هر کسوتی هستیم به ما توفیق حرکت در مسیر دین خدا را به ما عنایت کند .

ارسال نظر: