مدیر آبفا مشهد: عدم تخصیص اعتبار تأمین آب و جمع‌آوری فاضلاب، از مشکلات حاشیه شهر است

کدخبر: 951538

طباطبایی در گفتگو با «نسیم» افزود: با حفر چاه عمیق در این مناطق، برای تأمین پایدار آب تلاش شده است/ در مناطق حاشیه شهر مشهد تاکنون ۱۲۰ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع آب داشته‌ایم

سید علیرضا طباطبایی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: مسئولیت آب شرب در خارج از محدوده قانونی و حاشیه شهر به عهده شرکت آب و فاضلاب روستایی است ولی با توجه به توسعه و گسترش روزافزون روستاهای حاشیه و اتصال آنها به شهر ناگزیر خدمات آب‌رسانی و جمع‌آوری فاضلاب تعداد زیادی از این مراکز جمعیتی به عهده شرکت آب و فاضلاب مشهد گذاشته شده است. از سال 85 تاکنون شهرک‌های کشاورز، حجت، مهدی‌آباد، شافعی، امام علی(ع)، رباط طرق و قدس تحویل این شرکت شده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود مشکلات فراوان در زمینه تأمین و توزیع آب شرب بهداشتی و عدم تخصیص اعتبارات عمرانی، این شرکت سعی کرده تا با حداکثر توان نسبت به تأمین آب در قالب حفر چاه عمیق و اجرای خطوط انتقال و اتصال شبکه موجود شهرک به خطوط اصلی شهر، زمینه تأمین پایدار آب شرب و با کیفیت را فراهم سازد. در این خصوص برای تمامی شهرک‌های مذکور حداقل یک حلقه چاه شرب حفاری و تجهیزشده و در زمینه اصلاح شبکه توزیع آب نیز تاکنون بالغ بر 120 کیلومتر، فعالیت صورت گرفته است که در حال حاضر همه شهرک‌های ذیربط از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند. با توجه به محدودیت‌های منابع آبی شهر درباره تأمین آب نه تنها در شهرک‌های فوق بلکه در سطح شهر مشهد هم کمبودهایی مواجه هستیم، ضمن اینکه اغلب شهرک‌های مربوطه در مناطقی واقع شده اند که با فقر سفره آب زیرزمینی دست و پنجه نرم می‌کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: در این خصوص برای تمامی شهرک‌ها حداقل یک حلقه چاه شرب حفاری و تجهیزشده و در زمینه اصلاح شبکه توزیع آب نیز تاکنون بالغ بر 120 کیلومتر، فعالیت صورت گرفته است که در حال حاضر همه شهرک‌های ذیربط از آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار هستند. عدم آماده‌سازی و زیرساخت‌های مناسب جهت ایجاد تأسیسات آب و فاضلاب شهری، عدم وجود منابع تأمین‌کننده آب کافی و مطمئن و پایدار، تجاوزات متعدد و مکرر به شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب، عرض کم معابر و ایجاد معضل عدم توانایی اجرای اصولی شبکه و تأسیسات آب و فاضلاب، عدم تخصیص اعتبارات استانی و ملی مناسب و کافی جهت ایجاد تأسیسات تأمین و توزیع آب و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در محدوده حاشیه شهر از جمله مهمترین مشکلات و چالش‌های پیش روی شرکت آبفای مشهد در ارائه خدمات به مناطق حاشیه‌ای شهر مشهد است.

ارسال نظر: