دریادار سیاری: امروز از چهار پروژه مربوط به جهاد نیروی دریایی ارتش رونمایی می‌شود

کدخبر: 953092

فرمانده نیروی دریایی ارتش در جمع خبرنگاران افزود: یکی از این طرح‌ها مربوط به دستیابی به ساخت رادار سه بعدی عصر است که توانمندی ناوشکن و ناوهای موشک انداز را بالا می‌برد

امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه مراسم تجلیل از شهدای نیروی دریایی در جمع خبرنگاران گفت: امروز قرار است از سه تا چهار طرح مربوط به جهاد نیروی دریایی ارتش رونمایی شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایرانافزود: یکی از این طرح ها مربوط به دستیابی به ساخت رادار سه بعدی عصر است که با برد مناسب محسوب می شود و توانمندی ناوشکن و ناوهای موشک انداز را بالا می برد . این طرح که مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است ، امروز رونمایی می شود .

وی گفت : یکی دیگر از این طرح ها ، رونمایی از رادار باند ایکس است که برای ما بسیار اهمیت دارد و جهاد نیروی دریایی ارتش پس از سال ها تلاش به این موفقیت دست یافت .

امیر دریادار سیاری یکی دیگر از طرح ها را مربوط به طراحی ساخت سامانه کنترل آتش ناوهای موشک انداز خواند و افزود : این سامانه ، سابق در کشورهای خارجی ساخته و قطعات از آنجا تامین می شد اما در چند سال اخیر تلاش کردیم و اکنون کاملا سامانه را خودمان ساخته ایم .

وی گفت: در روز دهم آذر هم الحاق ناوهایی که به سامانه های موشکی سطح به سطح تجهیز شده اند صورت می گیرد.

امیر دریادارسیاری افزود: موفق شده ایم بالگردها را تعمیرات اساسی کنیم و هوا ناوی را بعد از تعمیرات اساسی تقریبا نوسازی کنیم که این ها را در روز شنبه الحاق خواهیم کرد .

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در ساخت بالگرد و هواناو هم عقب نیستیم و در صنایع وزارت دفاع مانند پنها ، اقدامات گسترده ای صورت گرفته است و ما می توانیم تجهیزات هوایی مان را جایگزین کنیم .

وی در پاسخ به سوالی درخصوص جزئیات بیشتری از سرکوب روزهای اخیر دزدان دریایی گفت : در سه چهار روز اخیر نفتکش ایران در طول مسیر ، چندبار مورد حمله دزدان دریایی قرار گرفت .

دریادار سیاری با اشاره به اینکه فعالیت دزدان دریایی به سبب آرام تر شدن دریا بیشتر شده است گفت : در فصل تابستان به سبب وزش بادهایی موسوم به باد مونسون ، امکان فعالیت برای دزدان دریایی به سبب تلاطم های زیاد ناشی از این بادها وجود ندارد مگر اینکه دزدان دریایی بتوانند با شناورهای بزرگ و کشتی های بزرگی که سرقت کرده اند ، اقدام کنند .

وی گفت : در این روزها که دریا آرام است دزدان دریایی تعدادی قایق تندرو را در مکانهای مختلف نگه می دارند تا اگر بتوانند به کشتی ها عبوری تعرض کنند .

امیر دریادار سیاری افزود: در کانال خلیج عدن که ما در آن گشت می زنیم بیش از 1600 کیلومتر طول دارد.

وی گفت : این دزدان دریایی افرادی گرسنه و بیچاره ای هستند که به علت ضعیف ماندن دولت هایشان و همچنین به سبب خشکسالی های پی درپی بسیار ضعیف و بیچاره هستند و برخی از آنها به این دزدی ها روی می آورند .

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه تا به حال به 23 کشور که تقاضای کمک کرده اند در بحث مبارزه با دزدان دریایی خدمت داده ایم افزود: ما برای حفاظت از کشتی هایمان در طول بیش از 1600 کیلومتر کانال خلیج عدن باید مرتب درحال تردد باشیم .

ارسال نظر: