"تولیدکنندگان فرش دستباف در خراسان رضوی از تسهیلات ۲۰ میلیارد ریالی برخوردار می‌شوند"

کدخبر: 954412

علیرضایی، رئیس سازمان صنعت استان گفت: این تسهیلات در مرحله نخست به ۱۸ طرح با اعتبار ۱۱ میلیارد ریال تعلق می‌گیرد/ تسهیلات با کارمزد ۴ درصد برای یک‌سال در مرحله اول ارائه می‌شود

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت خراسان رضوی، راضیه علیرضایی تصریح کرد: بر اساس انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز ملی فرش ایران و صندوق مهر امام رضا (ع)، تولیدکنندگان فرش دستباف دارای مجوز خراسان رضوی اعم از متمرکز، غیرمتمرکز، پشتیبان و صنایع جانبی مرتبط با فرش از قبیل رنگرزی، طراحی، قالیشویی و غیره از تسهیلات 20 میلیارد ریالی تخصیصی به استان بهره‌مند می‌شوند.

وی اظهار داشت: این تسهیلات در مرحله اول به 18 طرح با اعتبار 11 میلیارد ریال که به صندوق مهر امام رضا(ع) معرفی شده‌اند تعلق می‌گیرد، طرح تمامی افراد معرفی شده در این مرحله، در کارگروه اشتغال معرفی شده و این افراد در سال گذشته به دلیل کمبود منابع، موفق به جذب تسهیلات این صندوق نشده بودند. با این اعتبار، زمینه تثبیت اشتغال حداقل 400 نفر فراهم می‌شود. این تسهیلات با کارمزد 4 درصد برای مدت یکسال در مرحله اول، عقد قرارداد شده و تا دو سال نیز قابل تمدید است. سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و صندوق مهر امام رضا(ع) نظارت بر چگونگی هزینه‌کرد این تسهیلات را بر عهده دارند.

ارسال نظر: