بروجردی در رأس هیأتی پارلمانی وارد مکزیک شد

کدخبر: 955555

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در فرودگاه "مکزیکوسیتی": این سفر در پاسخ به دو سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک صورت گرفته و در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌ها و آخرین تحولات بین‌المللی بحث و تبادل نظر می‌شود

به گزارش «نسیم» علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صبح امروز در راس هیاتی از نمایندگان مجلس وارد مکزیکوسیتی شد و مورد استقبال خانم گابریلا کوئباس بارون، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنا و سانسورس ساستره، رئیس گروه دوستی و پارلمانی و جلال کلانتری سفیر و اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک قرار گرفت.

بروجردی در فرودگاه مکزیکوسیتی گفت که این سفر در پاسخ به دو سفر رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس مکزیک و بنابر دعوت رسمی ایشان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: از اینکه بعد از 35 سال اولین هیات رسمی مجلس شورای اسلامی از مکزیک، به عنوان یکی از کشورهای مهم آمریکای لاتین، دیدار می‌کند، خرسندم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: در این سفر با مقامات رسمی مکزیک در خصوص راه‌های گسترش همکاری‌های دو پارلمان و گسترش روابط دو کشور و آخرین تحولات منطقه بحث و تبادل نظر به عمل خواهد آمد.

گابریلا کوئباس بارون رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای مکزیک نیز ضمن ابراز خرسندی فراوان از این دیدار، گفت: سفر من به جمهوری اسلامی ایران موجب شد که دیدگاه‌های گذشته نسبت به جمهوری اسلامی ایران کاملا تغییر کند و ما امروز معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه خاورمیانه است.

محمد صالح جوکار و فتح الله حسینی نمایندگان یزد و قصر شیرین، بروجردی را در این سفر همراهی می‌کنند.

ارسال نظر: