خجسته: ارتباط مجالس کشورهای اسلامی به معنای ارتباط مردم و ملل جهان اسلام است

کدخبر: 955590

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در دیدار با سفیر ترکیه در ایران افزود: مجالس کشورهای اسلامی مظهر قدرت مردم مسلمان جهان هستند و ارتباط آنها با هم باعث اتحاد دنیای اسلام می‌شود

به گزارش «نسیم» به نقل از خانه ملت، رضا هاکان تکین، سفیر ترکیه در تهران امروز با امیر خجسته، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس دیدار و گفتگو کرد.

خجسته در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه مثبت روابط میان ایران و ترکیه نسبت به توسعه و گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و تجاری به ویژه در بعد پارلمانی تاکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به نقش حائز اهمیت مجالس کشورها در توسعه روابط گفت: مجالس کشورهای اسلامی مظهر قدرت مردم مسلمان جهان هستند و ارتباط مجالس کشورهای اسلامی با یکدیگر به معنای ارتباط مردم و ملت‌های جهان اسلام است.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی نسبت به توسعه و سبط روابط با کشورهای اسلامی به ویژه کشور دوست و همسایه ترکیه آمادگی کامل دارد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در ادامه ضمن تشریح برخی جریانات منطقه و با بیان اینکه وحدت و انسجام میان جهان اسلام رمز اصلی حل مسائل و مشکلات امروز جهان اسلام است خاطرنشان کرد: استکبار جهانی با ترفندهای مختلف سعی در مخدوش کردن چهره‌‌ی اسلام دارد و فعالیت‌ گروه‌های تکفیری از جمله داعش و السفیره توطئه جدید آمریکا و استکبار جهانی در منطقه است که باید با همکاری و وحدت مسلمانان جهان توطئه‌های آن را خنثی ساخت.

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی همواره پرچمدار مبارزه با ظلم و ستم در جهان اسلام است بر ضرورت همکاری و هماهنگی کشورهای اسلامی در مبارزه با ظلم و تجاوز در منطقه تاکید کرد.

سفیر ترکیه در تهران نیز در این دیدار با اشاره به اینکه روابط میان دو کشور ایران و ترکیه همواره روابط عمیق و دوستانه‌ای بوده است نسبت به گسترش این روابط ابراز علاقه‌مندی کرد.

هاکان تکین سفیر ترکیه در تهران مجالس کشورها ابزار مهمی در توسعه روابط فیمابین دانست و گفت: مجالس آینه‌ی تمام نمای ملت‌ها هستند و روابط میان کشورها با همکاری مجالس تحکیم و تقویت می‌گردد.

وی همچنین رفت و آمدهای هیات‌های پارلمانی را عامل مهمی در تعمیق روابط دانست و نسبت به تبادل هیات‌های پارلمانی میان مجالس در کشور اعلام آمادگی کرد.

ارسال نظر: