مدیرکل تعزیرات کرمانشاه: اتحادیه خبازان باید شکایات مردمی را ۱۰ روزه رسیدگی کند

کدخبر: 956530

عزیزی افزود: برخورد با فروش اجباری، کم‌فروشی، گران‌فروشی، تقلب، امتناع از عرضه و فروش آرد و نان خارج از شبکه از تخلفات صنفی در حوزه نان است که با آن برخورد می‌شود

ایرج عزیزی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه در گفتگو با «نسیم» در خصوص تدابیر تعزیرات حکومتی برای برخورد با تخلفات نانوایان استان عنوان کرد: با توجه به روح حاکم بر مقررات و قوانین نظام صنفی کشور در وهله اول خود مردم ناظر بر اعمال و رفتار واحدهای صنفی اقتصادی خواهند بود اما اتحادیه‌های صنفی از جمله اتحادیه صنف خبازان مکلف است که بر عملکرد نانوایان نظارت داشته باشد. هم‌چنین اگر شهروند یا مصرف‌کننده‌ای نسبت به کمیت یا کیفیت نان معترض باشد، باید به اتحادیه شکایت کند و اتحادیه مکلف است که ظرف مدت 10 روز موضوع را رسیدگی کند و چنانچه تخلفی را احراز کند به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع دهد؛ اگر تخلفی هم صورت نگرفته آن پرونده را بایگانی کند.

وی افزود: چنانچه شاکی یا بازرسان مراجع نظارتی نسبت به عملکرد اتحادیه اعتراض داشته باشند، می‌توانند به شعب تعزیرات حکومتی اعتراض کنند و شعب تعزیرات حکومتی آن پرونده را از اتحادیه درخواست می‌کند و مورد بررسی قضایی قرار می‌دهد. این پروسه، روند رسیدگی به تخلفات اصناف است و در تمام کشور در حال انجام است.

عزیزی ادامه داد: اما در برنامه‌های ویژه و فوق‌العاده و طرح‌هایی که قرار است، فی‌البداهه انجام شود، شعب تعزیرات حکومتی با تجویز ماده 19 آیین‌نامه اجرایی سازمان، این آمادگی را دارد که در صورت درخواست اتحادیه‌های صنفی و مراجع نظارتی در قالب گشت‌های سیار همراه با بازرسان اتحادیه‌ در محل‌های فروش حضور پیدا کند. برای مثال در موضوع افزایش قیمت نان از حیث کمیت یا کیفیت یا مباحثی چون گران‌فروشی، عدم رعایت ضوابط بهداشتی و عدم رعایت ضوابط خرید کالا یا توزیع آن نیز تعزیرات حکومتی آماده برخورد با متخلفان است.

وی خاطرنشان کرد: امتناع از عرضه، فروش اجباری، کم‌فروشی و گران‌فروشی، تقلب و فروش آرد و نان خارج از شبکه از تخلفات صنفی در حوزه نان است که توسط اتحادیه‌ها رسیدگی می‌شود سپس از سوی شعب تعزیرات حکومتی اعم از ثابت و سیار در دستور کار قرار می‌گیرد.

ارسال نظر: