"الحاق شمال استان اردبیل به منطقه آزاد ارس فرصت‌های شغلی جدیدی ایجاد می‌کند"

کدخبر: 960484

سخنگوی مجمع نمایندگان اردبیل گفت: یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری، پروژه راه‌آهن اردبیل را تکمیل می‌کند/ با تلاش و پیگیری‌های استاندار اردبیل الحاق چند نقطه از شمال استان به منطقه آزاد ارس تصویب شد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، کمال‌الدین پیرموذن در مراسم تودیع و معارفه مدیران‌کل کتابخانه‌های استان اردبیل گفت: کتاب و کتابخوانی موجب شکستن حصارها می‌شود و کتابخوانی برای از بین بردن نادانی‌ها در جامعه مفید است و در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده است شاهد تعالی فرهنگ کتابخوانی در استان باشیم.

وی گفت: در استان اردبیل عملیات آغاز تکمیل پروژه راه‌آهن اردبیل به یک شرکت بزرگ سرمایه‌گذاری سپرده شده است که امیدواریم این پروژه هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد. تلاش و پیگیری‌های استاندار اردبیل الحاق چند نقطه از شمال استان به منطقه آزاد ارس تصویب شد که این اقدام برای ایجاد ظرفیت‌های شغلی جدید و تسریع مقررات بازرگانی و تجاری مفید خواهد بود.

انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی بوده است

طاهر شریفی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: فرد انتخاب شده برای مدیرکلی این نهاد در استان از خانواده‌های کتابداران است و مورد قبول نهاد و مسئولان استانی نیز هست که امیدواریم در راستای تعالی بخشی فرهنگ در جامعه و افزایش سطح کتابخوانی در استان موفق باشد. با بررسی وضعیت کتابخانه‌های استان اردبیل می‌توان دید اقدامات خوبی برای جبران تاخیرها به وجود آمده است. حدود 4 سال پیش در بحث کیفی و کمی کتابخانه‌ها از میانگین کشوری پایین‌تر بودیم ولی اکنون وضعیت بهبود یافته و به میانگین کشوری نزدیک شدیم.

وی گفت: انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده است و کتاب‌های تهیه شده برای کتابخانه‌ها باید سطح علمی و فرهنگی بالاتر و غنی‌تری داشته باشند. توقع این است که نهاد کتابخانه‌های عمومی در خرید و توزیع کتاب به کتابخانه‌‌ها دغدغه فرهنگی را مورد نظر قرار داده و نگاه اقتصادی یا حمایت از ناشرانی خاص در خرید کتاب نداشته باشند. استان اردبیل از جمله استان‌هایی است که قدمت تاریخی و فرهنگی بیشتری نسبت به سایر استان‌ها دارد ولی متاسفانه همانند سایر استان‌ها پیشرفت نداشته است و اگر بخش فرهنگی مورد توجه قرار بگیرد این استان به لحاظ غنای فرهنگی در کشور سرآمد خواهد بود.

در این مراسم از زحمات صادق فرهنمد امین، مدیرکل سابق کتابخانه‌های عمومی استان تقدیر و رباب عزیزخانی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل معرفی شد.

ارسال نظر: