وزیر بهداشت: مشکلات مالی و تجهیزاتی موجب تعطیلی ۱۷ بیمارستان در سطح کشور شده است

کدخبر: 961742

قاضی‌زاده افزود: ۳۵ بیمارستان نیز نیمه‌تمام است که باید با کمک دولت و بخش خصوصی، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند/ احداث بیمارستان‌های زیر ۵۰ تخت در هیچ نقطه کشور به صلاح نیست

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از بیمارستان 32 تختخوابی شهرستان رشتخوار تصریح کرد: هر چند احداث بیمارستان‌های زیر 50 تخت در هیچ جای کشور به صلاح نیست ولی تلاش می‌شود با کمک مجلس شورای اسلامی و دولت برای تجهیز، تامین نیرو و ردیف اعتباری این بیمارستان‌ها اقداماتی انجام گیرد. هم‌اکنون 17 بیمارستان در سطح کشور به خاطر نبود نیرو، تجهیزات و ردیف اعتباری تعطیل و بدون استفاده مانده است. همچنین در سراسر کشور 35 بیمارستان نیمه‌تمام وجود دارد که باید با کمک دولت و بخش خصوصی، تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار گیرند.

وی به اجرای طرح تحول نظام سلامت در مناطق روستایی اشاره کرد و گفت: این طرح در سراسر کشور اجرایی شده و در خراسان رضوی حدود 40 پزشک کم داریم که بزودی این کمبود برطرف می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به استان خراسان رضوی در شهرستان خواف حضور یافت و ضمن بازدید از بیمارستان 22 بهمن این شهرستان در جریان روند ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان قرار گرفت. سید حسن قاضی‌زاده هاشمی همچنین در نشست شورای اداری شهرستان خواف که با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، جمعی از معاونان، فرماندار، شورای شهر و مسئولان محلی برگزار شد حضور یافت و در جریان مشکلات و برنامه‌های بهداشتی و درمانی این شهرستان قرار گرفت.

قاضی‌زاده هاشمی در سفر به خراسان رضوی از مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌های رشتخوار، خواف، تایباد و باخرز بازدید و برای رفع مشکلات موجود در این مراکز تصمیماتی اتخاذ کرد. سیدحسن هاشمی همچنین در سفر به استان خراسان رضوی از مرکز بهداشتی درمانی روستای کاریزنو تربت جام و بیمارستان طالقانی در حال ساخت این شهرستان که از پیشرفت 97 درصدی برخوردار است، بازدید کرد.

ارسال نظر: