صفارهرندی: معامله بر سر حزب‌الله و حماس خطر بزرگی است

کدخبر: 962112

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در جنگ نرم با دشمن باید دست برتر را داشته باشیم/ مشکل غربی ها نفت نیست، آنها نگران نشر پیام انقلاب اسلامی در همه جای جهان هستند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدحسین صفارهرندی در دوره فرهنگی نقش حوزویان در جبهه جنگ نرم فرهنگی در مجتمع ولایت قم با اشاره به جنگ نرمی که توسط نظام کفر علیه جمهوری اسلامی به راه افتاده است، گفت: اگر مشخص شود که ما مبتکر جنگ نرم و دست برتر در مقابل جنگ نرم دشمن داشته‌‌ایم، برخورد انفعالی نخواهیم داشت، چون بهترین دفاع حمله است و ما باید در این عرصه فعال‌تر از دشمن باشیم.

وی افزوذ: برای فهم جنگ نرم ما علیه دشمنان اگر تبعات ژئوپلوتیکی را مرور کنیم می‌بینیم که واقعا این اتفاق افتاده است و فقط در حد شعار نیست؛ اگر روزی امام راحل در شرایط سخت جنگ فرمودند که من با اطمینان به شما می‌گویم که اسلام سنگرهای کلیدی جهان را فتح خواهد کرد؛ واقعیت این بود که امام به عنوان یک حکیم بذری را کاشتند که این نهال را در حال تنومند شدن می‌دید که در آینده ثمره خواهد داد.

صفار هرندی ادامه داد: انقلابی که امام صورت دادند شکل نهالی داشت که در داخل در حوزه‌های مختلف تکثیر شد که تنها یک کلمه بود برای سرنگونی حکومت طاغوتی و سپس در حوزه‌های مختلف دفاعی و آموزشی و سازندگی و غیره تأسیس شد و کم‌کم به خانه همسایه‌ها رفت و در همه‌جا تاثیرگذار بود؛ این نهال دیگر نهال نیست و یک چتر عظیمی است که بالای سر مجموعه عظیمی مثل جهان اسلام قرار گرفته است؛ ما برای رسیدن به این وضعیت عملیات مسلحانه نکردیم و اقداماتی نظیر چیزی که کمونیست‌ها به آن اعتقاد داشتند را نیز انجام ندادیم و ما حتی تکنولوژی لازم را برای دریافت انتقال پیام‌ها نداشتیم. امروز هم این خلأ را داریم در حالی‌که این دنیا با هزاران ماهواره روبرو است که در حال سیگنال‌رسانی هستند؛ ما نیز سه ماهواره کرایه کرده بودیم که به انتقال پیام بپردازیم که در مواقع حساس این ماهواره‌ها را هم از دست ما گرفتند.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در ابتدای انقلاب دست ما بسته بود و ابزار اعلام پیام و افرادی که در طراز این پیام باشند و بتوانند آن را منتقل کنند را نیز نداشتیم. بسیاری از افرادی که به سفارت‌خانه‌های ما رفتند هنوز عمق پیام انقلاب ما را نگرفتند؛ ولی صدای انقلاب ما در غرب و شرق ما شنیده شد. در اندونزی عده‌ای به حدی شیفته انقلاب ما هستند که گویی در حوزه علمیه ما پرورش یافتند؛ در آمریکای لاتین افراد به دیدگاه انقلابی ما به دیده اعجاب نگاه می‌کنند حتی با اینکه مسلمان نیستند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: در سال‌های اول انقلاب تیم‌هایی برای معرفی انقلاب به کشورهای مختلف می‌رفتند، حتی در کشورهایی چون آرژانتین گروهی خود را به سپاهیان ما شبیه می‌کردند؛ این شبیه‌سازی در دومین سال انقلاب صورت گرفت؛ این مساله در جاهای دیگر از جمله جزیره موریس مشاهده می‌شد که بانوان چادرهای ایرانی به سر می‌کردند. حال می‌بینیم که چگونه پیام اصیل ما همانگونه که امام راحل بیان کردند کمبود توان رسانه‌ای را نادیده گرفت و به رشد خود ادامه داد.

وی گفت: پیام انقلاب اسلامی ما به شکلی پیش رفت که مردم فکر می‌کردند که گمشده‌شان را پیدا کردند؛ مشکل غربی‌ها نفت نیست، زیرا نگرانی‌شان را با خط لوله دریای سرخ رفع کردند، نگران مضمون پیام انقلاب ما بودند؛ در دهه شصت و هفتاد در مجله جنسی پلی‌بوی یک مبحث سیاسی مطرح شده که سردبیر آن به جهان غرب هشدار داد که ما در این سال‌ها هرچه تلاش کردیم مردم و جوانان را به سبک زندگی زمینی ببریم و موفق هم بوده‌ایم، ولی این روزها اتفاقات تازه‌ای در جهان غرب می‌افتد و شاهد پدیده‌های نوظهوری هستیم و همین دختران و پسرانی که آنها را با این لباس‌ها به عشرت‌کده‌ها می‌فرستیم وقتی به کلیسا می‌رسند در کلیسا متوقف می‌شوند و دعا می‌کنند و می‌روند و این مساله یک هشدار است که سرمنشأ آن از ایران است.

صفارهرندی خاطرنشان کرد: نباید قدرت پیام انقلاب را دست کم بگیریم؛ حال باید برای توزیع و گسترش این پیام قدر بدانیم و باید با پوشش‌های مناسب برای القای پیام تلاش کنیم؛ جریان جبهه مردمی توزیع جریان انقلاب را دست کم نگیریم، نباید صرفا منتظر حکومت باشیم، اگر چیزی در تراز انقلاب و این پیام که انتشارش توانست کفه ترازو را در عرصه ژئوپلوتیکی به نفع ما سنگین کند وجود داشته باشد همین انتشار پیام انقلاب اسلامی است.

وی در پایان گفت: نیروهای حزب‌الله و حماس قدرت ما هستند و نباید سر آنها معامله کنیم که این خطر خطر بزرگی است.

ارسال نظر: