"۸۶ بوستان محلی تا اوایل سال ۹۴ در نقاط کم‌برخوردار مشهد احداث می‌شود"

کدخبر: 964476

معاون شهردار مشهد گفت: تا ۲۲ بهمن‌ماه امسال، شش بازار میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی در این مناطق به بهره‌برداری می‌رسد/ بسیاری از نارسایی‌های حاشیه شهر مربوط به دیگر سازمان‌های خدماتی است

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، خلیل‌الله کاظمی تصریح کرد: یکی از اتفاقات خوبی که برای حاشیه شهر مشهد طی یک سال گذشته رخ داد، تبدیل دغدغه رفع این معضل مشهد به یک گفتمان ملی است. ارائه خدمات در حاشیه شهر صرفا در حیطه وظایف شهرداری نیست چرا که بسیاری از نارسایی‌های حاشیه شهر به دیگر سازمان‌های خدماتی بازمی‌گردد. یکی از اقدامات مناسبی که انجام می‌شود تشکیل سازمانی ویژه حاشیه شهر است که براساس آن همکاری خوبی بین مدیران استان به وجود آورده است.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد معتقد است که حاشیه‌شهر جدا از شهر نیست به گونه‌ای که همان خدماتی که در مناطق برخوردار مشهد ارائه می‌شود در حاشیه شهر و نقاط کم‌برخوردار نیز ارائه می‌شود. متاسفانه شهرداری برای ارائه برخی از خدمات با محدودیت‌هایی مواجه است، در برخی از نقاط شهر مشهد زیرساخت‌ها برای احداث فضای سبز آماده نیست. با این وجود در سال جاری 75 درصد از 140 میلیارد تومان اعتبارات تملک معاونت خدمات شهری برای اجرای پروژه‌های ضروری مانند بازار میوه و تره‌بار، ایستگاه آتش‌نشانی، فضای سبز و... به نقاط کم‌برخوردار اختصاص پیدا کرده است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اظهار داشت: تا 22 بهمن‌ماه سال جاری، شش بازار میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی در مناطق کم‌برخوردار شهر به بهره‌برداری می‌رسد. همچنین هشت ایستگاه آتش‌نشانی نیز در این مناطق در حال احداث است. طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، 165 بوستان محلی در نقاط کم‌برخوردار شهر احداث می‌شود که 86 بوستان از این تعداد تا اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. کمربند سبز شمالی شهر مشهد در مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر قرار دارد که بوستان‌های موضوعی در آن دیده شده است.

ارسال نظر: