امیرعبداللهیان: همکاری با اتحادیه آفریقا برای ایران از اهمیت خاصی برخوردار است

کدخبر: 967251

معاون آفریقایی وزارت خارجه در دیدار با کمیسیونر علمی فن‌آوری اتحادیه آفریقا اظهار داشت: ایران آماده است در تمام زمینه‌هایی که توانمندی‌های عظیمی دارد با اتحادیه آفریقا همکاری داشته باشد

به گزارش «نسیم»، "مارشال دپل ایکونگا"، کمیسیونر منابع انسانی، علمی و فن آوری اتحادیه آفریقا که در رأس هیأتی به ایران سفر کرده است، امروز با حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه دیدار کرد.

امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن اشاره به جایگاه آفریقا در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: همکاری با اتحادیه آفریقا و خصوصاً کمیسیون منابع انسانی، علمی و فن آوری برای جمهوری اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی همچنین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران علیرغم فشارها و تحریم های تحمیلی قدرتهای سلطه گر، به توانمندی های عظیمی در حوزه منابع انسانی و علمی و فن آوری دست یافته و آماده است در تمام این زمینه ها با اتحادیه آفریقا و کشورهای آفریقایی همکاری جامع داشته باشد.

کمیسیونر اتحادیه آفریقا نیز با تمجید از پیشرفت های همه جانبه حاصله در جمهوری اسلامی ایران، توسعه همکاری بین جمهوری اسلامی ایران و اتحادیه آفریقا در بخش های مختلف را از برنامه های این نهاد بزرگ قاره آفریقا دانست.

ایکونگا اظهار داشت آفریقا نیازمند تجارب ایران در امر توسعه می باشد و در واقع هدف از این سفر نیز بررسی دقیق زمینه های همکاری ایران - اتحادیه در حوزه های مختلف می باشد.

ارسال نظر: