بروجردی: ناآرامی‌های کنونی منطقه حاصل اشتباهات آمریکا و همپیمانان این کشور است

کدخبر: 967684

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با سفیر نروژ در تهران افزود: دستیابی به توافق نهایی در گرو واقع‌بینی طرف‌های مذاکره با ایران و پذیرش حق ملت ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای است

به گزارش «نسیم»، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ظهر امروز چهارشنبه با خانم "اودلیسه نورهیم" سفیر نروژ در تهران دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار با اشاره به پیشینه حسنه روابط ایران و نروژ گفت: با توجه به سابقه خوب روابط سیاسی دو کشور، بسترهای لازم برای ارتقای مناسبات جمهوری اسلامی ایران و نروژ مهیا است و گفت‌وگوهای مقامات دو کشور می‌تواند بر این مبنا به گسترش روابط دوستانه فیمابین منجر شود.

وی در همین راستا نقش مهم همکاری‌های پارلمانی را یادآور شد و افزود: روابط پارلمانی در تسهیل و تسریع همکاری‌های دو کشور نقش موثری ایفا می‌کند و مجلس شورای اسلامی نیز از گفت‌وگوی میان نمایندگان دو ملت استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تحرکات گروه‌های تروریستی در منطقه به ویژه در عراق و سوریه گفت: داعش و سایر گروه‌های تروریستی فعال تهدیدی جدی برای صلح و امنیت جهانی می‌باشند و تقسیم گروه‌های تروریستی به خوب و بد اشتباه بزرگ آمریکا است که نتیجه‌ای جز دامن زدن به ناامنی و ادامه ناآرامی‌ها در منطقه نخواهد داشت.

بروجردی همچنین گفت: ناآرامی‌ها و بحران‌های امنیتی کنونی منطقه حاصل اشتباهات آمریکا و اقدامات همپیمانان این کشور در منطقه در تسلیح و پشتیبانی گروه‌های تروریستی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از همکاری با همه کشورهایی که دغدغه واقعی برای مبارزه با تروریسم دارند، استقبال می‌کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: دستیابی به توافق نهایی در گرو واقع‌بینی طرف‌های مذاکره با جمهوری اسلامی ایران و پذیرش حق ملت ایران در دستیابی به انرژی هسته‌ای و انجام فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای می‌باشد.

خانم اودلیسه نورهیم سفیر نروژ در تهران نیز در این ملاقات با اشاره به روند رو به رشد روابط دو کشور گفت: با توجه به جایگاه متمایز ایران در منطقه و تاثیرگذاری فراوان آن در معادلات منطقه‌ای، مجلس و دولت نروژ از گسترش همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنند.

سفیر نروژ در تهران همچنین با اشاره به تحولات سوریه گفت: دولت نروژ معتقد است که راه حل مسئله سوریه نظامی نبوده و باید با گفت‌وگو و مذاکرات میان کشورها و گروه‌های ذینفع در این قضیه به راه‌حل رسید.

خانم اودلیسه نورهیم سفیر نروژ در تهران در پایان این دیدار با اشاره به مذاکرات هسته‌ای کشورمان با 1+5 گفت: توافق نهایی درخصوص مسئله هسته‌ای ایران علاوه بر ارتقای روابط دو کشور در سطح جهانی نیز تاثیرات مثبتی خواهد داشت.

ارسال نظر: