امام جمعه کرمانشاه: دولت کاری نکند که ملت از اخم و تحریم دشمن لطمه بخورد

کدخبر: 968110

آیت‌الله علما افزود: دولتمردان بدانند وعده‌های آنان به مردم، تنها از طریق تکیه بر توان داخلی محقق می‌شود نه اتکا به غرب/ نباید گول روبوسی و لبخند غربی‌ها را بخوریم زیرا دشمنی‌کردن در ژن آنها است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه قرآن پس از 1400 سال زنده و فریاد آن همچنان در دنیا بلند است، رسول خدا(ص) را پیام‌آور رحمت و اخلاق دانست و عنوان کرد: هشت میلیارد انسان جهان اگر توجه کنند، همه بر سر سفره پیامبر(ص) نشسته‌اند و باید از برکت آن استفاده کنند. با وجود گذشت 14 قرن از صدر اسلام، هیچ ابهامی در سخنان و فرمایشات رسول خدا دیده نمی‌شود. ایشان اولین کسی بودند که حقوق واقعی بشر را تاسیس، محیط زیست را تعریف و حقوق آن را تبیین کردند.

وی با اشاره هفته وحدت در سراسر استان به ویژه در منطقه پاوه و اورامانات به شیوه بسیار مطلوبی برگزار شد، اظهار داشت:‌ امام راحل وحدت را حلال تمام مشکلات جهان اسلام می‌دانستند. دغدغه رهبر معظم انقلاب نیز همین کلمه وحدت است. چرا باید یک میلیارد و 700 میلیون مسلمان متفرق باشند. دلسوزان و بزرگان جهان اسلام باید برای این مشکل چاره‌جویی کنند.

آیت‌الله علما با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 گفت: رهبر معظم انقلاب همواره از تیم مذاکره ایران حمایت کرده‌اند اما تاکید دارند دشمن هرگز از دشمنی خود دست بر نمی‌دارد. نباید گول روبوسی‌ها و لبخندهای دشمن را بخوریم زیرا دشمنی‌کردن در ژن آنها است و جنس‌شان جنس گرگ است. اعتماد به دشمن ناشی از غفلت است، زیرا هرگز نمی شود به گرگ اعتماد کرد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه وقتی محمدرضاشاه مرد، آمریکا حتی دو متر قبر هم به او نداد، گفت: امروز نیاز ما اتحاد و اعتماد است. دولتمردان هم بدانند آنچه می‌تواند آنها را قادر به انجام وظیفه و تحقق وعده‌ها کند، توجه به ملت و توان داخلی است. نباید همه نگاه دولت به خارج باشد زیرا غربی‌ها امتحان خود را پس داده‌اند. دولتی‌ها کاری نکنند که ملت از اخم و تحریم دشمن لطمه بخورد.

ارسال نظر: