ابوترابی‌فرد: عزت و اقتدار امروز، مرهون مدافعان حریم اسلام و ملت ایران است

کدخبر: 968260

نایب رئیس مجلس در جلسه علنی مجلس در نطق پیش از دستور افزود: مردم بزرگوار و متدین قم در طول تاریخ همیشه پرچمدار دفاع از حق و دلباختگی با ساحت مقدس اهل بیت پیامبر اکرم(ص) بودند

به گزارش «نسیم»، محمدحسن ابوترابی‌فرد، نایب رئیس مجلس در نشست علنی مجلس در نطق پیش از دستور خود با اشاره به اینکه ۱۹ دی ماه سال ۱۳۵۶ نماد پیوند ناگسستنی ملت ایران با فقه و مرجعیت برآمده از آموزه های دینی است، ادامه داد: مردم شریف و بزرگوار قم با رویارویی نظام سلطه در کنار قامت بلند و استوار مرجعیت شیعه ایستادند و از حریم دین دفاع کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: مردم بزرگوار و متدین قم در طول تاریخ همیشه پرچمدار دفاع از حق و دلباختگی با ساحت مقدس اهل بیت پیامبر اکرم بودند. شخصیت‌هایی چون زکریا بن آدم که از این دیار برخاستند، امام معصوم درباره منزلت آنها فرمود ریشه دینداری و دین‌باوری، اسلام‌داری مردم شریف قم است.

وی تاکید کرد: اگر جایگاه فاخر نبود مردم قم مفتخر مرقد شریف حضرت فاطمه معصومه (ع) نبودند. اگر این موقعیت فاخر مردم قم نبود آنها امروز مفتخر به حضور پایگاه رفیع فقاهت و مرجعیت در شهر و دیارشان نبودند. اگر موقعیت فاخر دینی مردم شریف قم نبود، مرجعیت برآمده از آموزه‌های دینی قیام مقدس خود را در برابر طاغوت در 15 خرداد 42 از این شهر آغاز نمی‌کردند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی برای مردم بزرگوار و متدین و شهید‌پرور قم که در طول حیات سیاسی خویش همیشه در کنار اهل بیت پیامبر و فقهای عالیقدر،‌ پاسدار تشیع ایستادند، آرزوی توفیق و سعادت روزافزون کرد.

وی با بیان اینکه امروز نیز مردم قم در کنار رهبری معظم انقلاب اسلامی از حریم اسلام، قرآن، فقاهت و مرجعیت دفاع می‌کنند، اظهار داشت: شهادت شهدای 19 دی سال 56 را تسلیت عرض می‌کنم. همچنین شهادت جناب حجت‌الاسلام ناصری برادر همکار عزیز که در این حادثه به شهادت رسیدند را نیز تسلیت می‌گویم.

ابوترابی‌ با بیان اینکه 19 دی سال 65 آغاز عملیات بزرگ کربلای 5 است، ادامه داد: این عملیات یادآور مردان حماسه‌سازی است که برگ‌های زرین دفاع مقدس را خلق کردند و برای ملت ایران و اسلام عزت و افتخار آفریدند. امروز هر آنچه داریم از عزت، اقتدار، دانش، فناوری، ایمان و صلابت و همه و همه مرهون مردان دلاوری است که در دفاع مقدس در خدمت رهبری عالیقدر نظام و بنیانگذار عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی مقاوم ایستادند. آنان از حریم مقدس اسلام و ملت بزرگ ایران دفاع کردند.

نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی در پایان نطق پیش از دستور گفت: به همین مناسبت لازم می‌دانم شهادت جانباز سرافراز، شهید عالیقدر، سردار کولیوند برادر همکار عزیز خود را تسلیت عرض کنم و برای آن شهید علو درجات و برای همکار گرامی و خانواده شهید صبر و اجر مسئلت داشته باشم. خانواده کولیوند مفتخرند که از خانه نورانی‌شان 3 شهید تقدیم ساحت اسلام و ملت ایران کردند.

ارسال نظر: