آیت‌الله نوری همدانی: اگر جهاد در راه خدا در جامعه‌ای ترک شود ذلت آن جامعه را فرا خواهد گرفت

کدخبر: 968365

این مرجع تقلید گفت: در انقلاب اسلامی از روز عاشورا برای یادآوری مکتب جهاد و شهادت استفاده شده است/ گاهی برای تحقق آرمان‌ها باید از سلاح نظامی استفاده شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار با اعضا ستاد گرامیداشت شهید نواب صفوی با اشاره به جایگاه این شهید بزرگوار اظهار کرد:‌ اگر بخواهیم ارزش‌های انقلابی زنده بماند باید همایش‌ها و مراسم‌های یاد بود شهدا را برگزار کنیم.

وی اضافه کرد: گاهی اوقات برای تحقق آرمان‌ها باید از سلاح نظامی استفاده شود که شهید نواب صفوی نسبت به این مسئله به خوبی آگاهی داشت.

این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه مجاهدت در راه خدا ارزش بسیار والایی دارد، گفت: اگر جهاد در راه خدا در جامعه‌ای ترک شود ذلت آن جامعه را فرا خواهد گرفت زیرا عزت جامعه اسلامی در گروه جهاد است.

وی با بیان اینکه در انقلاب اسلامی از روز عاشورا برای یادآوری مکتب جهاد و شهادت استفاده شده است، تصریح کرد: افرادی که قبل از انقلاب قیام کردند در مقایسه با افرادی که همراه انقلاب قیام کردند بسیار متفاوت هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به اینکه دین اسلام در برخورد با افراد مختلف از راهکارهای متنوعی استفاده می‌کند، ابراز کرد: خداوند در قرآن کریم نیز گاهی راه سازش را برای گناهکاران قرار داده و گاهی مجازات را برای تربیت آن‌ها در نظرگرفته است.

ارسال نظر: