"توجه شهرداری مشهد به اقتصاد مقاومتی زمینه جذب سرمایه‌گذاران را فراهم کرده است"

کدخبر: 969906

معاون اقتصادی شهرداری گفت: تاکنون سرمایه‌گذار خارجی برای جذب سرمایه‌ در مشهد نداشته‌ایم ولی در اولویت برنامه‌ها قرار دارد/ نگاه ما برای سرمایه‌گذاری به سمت مناطق کم‌برخوردار است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدرضا مزجی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه تصریح کرد: یکی از راه‌های جذب سرمایه‌گذار برای مشهد این است که اختلافات سرمایه‌گذار با شهرداری به حداقل برسد که خوشبختانه با تلاش مدیران و تدابیر لازم اختلافات به صفر رسیده است و زمینه حضور سرمایه‌گذاران در مشهد را افزایش داده است. مدیران اقتصادی شهرداری بهترین همکاری با اعضای شورای شهر مشهد دارند و این همکاری موجب شده است تا سرمایه‌گذاران ملی را در پروژه‌های شهری مشهد داشته باشیم. اقتصاد مقاومتی در برنامه‌ریزی‌های اقتصادی شهرداری مشهد حاکمیت دارد و یک نمونه آن تفاهم با تعاونی اتوبوسرانی است که قرار است که یکی از پروژه‌های بزرگ شهر را با هزینه‌ 70 میلیارد تومانی به دست بگیرند.

وی ادامه داد: با توجه به رکود حاکم بر کشور رشد تحقق بودجه در سال جاری بسیار مطلوب بوده است و توانسته‌ایم بدهی‌های شهرداری را تا حد زیادی تسویه کنیم. بدهی بانک سپه نیز در حال تسویه است و 95 درصد از فرایند تسویه حساب با بانک تجارت حل شده است. تاکنون سرمایه‌گذار خارجی برای جذب سرمایه‌ در مشهد نداشته‌ایم ولی یکی از برنامه‌های ما بهره‌مندی از حضور زائران برای جذب سرمایه‌گذار است تا بتوانیم از ظرفیت آنها در جوار حضرت علی بن موسی الرضا(ع) استفاده کنیم. شهرداری اصطلاح مناطق کم‌برخوردار را قبول ندارد ولی نگاه ویژه شهرداری برای سرمایه‌گذاری به سمت این مناطق است. از یکم دی‌ماه 92 تا 23 آذر امسال 34 مورد تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری منعقد شده است که 11 مورد آن مربوط به مناطق کم برخوردار بوده است.

معاون اقتصادی شهرداری مشهد اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی مشهد یکی از مراکز تجاری بین‌المللی محسوب می‌شود و لذا تکمیل این نمایشگاه از اولویت‌های شهرداری قرار دارد که علاقه‌مندان در زمینه تکمیل نمایشگاه را جذب و سعی کردیم آنها را تشویق کنیم پای کار بمانند تا با موافقت شهرداری و شورای شهر این پروژه به مزایده گذاشته شود و هرکس علاقه داشت در تکمیل نمایشگاه مشارکت کند.

ارسال نظر: