حجت‌الاسلام سعیدی: درگیری‌های جهان اسلام امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کرده

کدخبر: 972528

نماینده ولی فقیه در سپاه در اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه قم افزود: جنگ درون تمدنی آمریکایی‌ها به شیعه و سنی محدود نمی‌شود/ سپاه توانایی بازسازی نیروهای نظامی از دست رفته کشورهای اسلامی را دارند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام علی سعیدی در اولین اجلاسیه بسیج اساتید حوزه علمیه قم که چهارشنبه شب در سالن همایش سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: اینکه استراتژی آمریکا در طول دهه‌های اخیر تغییر کرده است، باید مورد بررسی قرار داده شود زیرا با حاکمیت آقای بوش جنگ تمدن‌ها کلید خورد و آمریکایی‌ها وارد حرکت‌های فرهنگی شدند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران جنگ بین تمدن‌ها را جنگ صلیبی که توسط آمریکا در دوران‌های گذشته اعلام شد، دانست و تصریح کرد: جنگ اول انقلاب و بسیاری از جنگ‌ها همانند درگیری‌های افغانستان در این راستا قرار داده می‌شود، یعنی آمریکایی‌ها احساس کردند با رویکرد فرهنگی و نظامی بتوانند کدخدایی خود را به اثبات برسانند.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها از هزینه‌کردن ترسی ندارند، ابراز کرد: حرکت جهانی اسلام، بیداری اسلامی و ظرفیت انقلاب اسلامی ایران،‌ جهان اسلام را به سمت وحدت برد و نتیجه معکوس داد یعنی سبب شد دشمن از جنگ تمدن‌ها بهره‌ای نبرد. جنگ درون تمدنی یکی از راهکارهای اخیر آمریکا است. در این جنگ آمریکا فقط در پشت پرده مدیریت می‌کند و هزینه و نیروی انسانی از جایی دیگر تامین می‌شود. یکی از عواملی که سبب شد رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر با شکست مواجه شود انقلاب اسلامی بوده است.

حجت‌الاسلام سعیدی با اشاره به اینکه با ادامه دادن جنگ صلیبی امنیت رژیم صهیونیستی به خطر می‌افتاد، عنوان کرد: امروزه دشمن با جنگ درون تمدنی سه ارتش را از کار انداخته‌ و معنای این جنگ ایجاد اختلاف میان مذاهب اسلامی است زیرا درگیری میان شیعه و سنی یکی از راهبردهای اساسی جنگ درون تمدنی است و جنگ درون تمدنی آمریکایی‌ها به این دو مذهب محدود نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: درگیری‌هایی که در جهان اسلام به وجود آمده، بخشی از امنیت رژیم صهیونیستی را تامین کرده است و امروزه نیز سپاه و بسیج ایران می‌تواند نیروهای نظامی از دست رفته کشورهای اسلامی را بازگرداند. عربستان 13 میلیارد دلار و قطر 11 میلیارد دلار برای سرنگونی بشار اشد در سوریه سرمایه گذاری کردند اما نتواستند به هدف خود در سرنگونی حکومت بشار اسد دست یابند.

ارسال نظر: