لاریجانی: رئیس‌جمهور ترکیه به ایران سفر می‌کند

کدخبر: 972777

رئیس مجلس در بازگشت از استانبول در فرودگاه مهرآباد گفت: در اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی توهین به پیامبر (ص) و اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت

به گزارش «نسیم»،علی لاریجانی در جمع خبرنگاران، به تشریح سفر به ترکیه و شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی پرداخت و گفت: در این اجلاس توهین به پیامبر اسلام (ص) و اقدام تروریستی رژیم صهیونیستی در سوریه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیته های تخصصی این اجلاس درباره موضوع های یاد شده بحث و موضعگیری قاطعی از سوی شرکت کنندگان درباره این رخدادها اتخاذ شد.

وی یادآورشد: در این سفر همچنین با مقام های ترکیه درباره مسایل دوجانبه، رشد و توسعه اقتصادی دو کشور و موضوع های مهم منطقه ای بحث و گفت وگو کردیم.

وی همچنین دیدار با برخی از روسای مجالس کشورهای اسلامی و گفت و گو با آنها درباره مسایل مهم منطقه ای را از دیگر برنامه های خود در این سفر بیان کرد.

لاریجانی با بیان اینکه رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به زودی به ایران سفر می کند، تصریح کرد: با بیان اینکه رئیس جمهور ترکیه به زودی به تهران سفر می‌کند، یادآور شد: در حاشیه دهمین اجلاس اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی، با برخی از روسای مجالس و همچنین مقامات پارلمانی کشورهای شرکت‌کننده در این اجلاس دیدار و درخصوص توسعه روابط پارلمانی، اقتصادی و سیاسی فیمابین مذاکراتی انجام شد.

ارسال نظر: